הסוף לוויזה?

בנט סיכם עם בלינקן על קידום הפטור מוויזה

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן והשניים סיכמו לקדם את הביטול הנכסף לחובת אשרת הכניסה לארצות הברית עבור ישראלים (פוליטי מדיני)

בנט בפגישתו עם בלינקן (צילום: לע"מ)

בפגישתו הלילה (חמישי), של ראש הממשלה נפתלי בנט עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן השניים סיכמו לקדם את הביטול הנכסף לחובת אשרת הכניסה לארצות הברית עבור ישראלים. בהודעה הרשמית של מחלקת המדינה האמריקנית נאמר כי בנט ובלינקן הסכימו על חשיבות המהלך, שמסגרתו ישראל תיכלל בתוכנית הפטור מהוויזה. בהודעה צוין עוד כי המהלך יתרום הן לאזרחים ישראלים והן לאזרחים אמריקנים.

בתוכנית הפטור מהוויזה נכללות כעת רק 39 מדינות ברחבי העולם, והמדינה האחרונה שצורפה אליה, בתקופתו של הנשיא דונלד טראמפ, הייתה פולין. לאחרונה הודיע בלינקן שארה"ב תכניס לרשימה גם את קרואטיה. בישראל דיברו רבות על הכללת ישראל בתכנית אך עד עתה הדבר לא צלח.

הסיבות לכך שישראל לא הצליחה בעבר לקבל את הפטור חלקן טכניות דוגמת הדרישה לדרכונים ביומטריים, דרישה שישראל קיבלה לבסוף וגם דרישות נוספות כמו הסכמה לחשוף מידע פלילי על אזרחים ישראליים והיחס של ישראל לפלסטינים עם אזרחות אמריקנית בנתב"ג.

הבעיה המרכזית היא חוסר העמידה של ישראל בתנאי הבסיסי - שיעור נמוך מ-3% של סירובים לבקשות ויזה שעומד כעת על בין 4.5%-6%.

הסיבה המרכזית לאחוז הדחיות הגבוה הוא שבארה"ב דוחים בקשות רבות של חיילים משוחררים לבקר בארה"ב בשל החשש האמריקני שהעובדה שאין להם עבודה מסודרת או משפחה הם למעשה מתכוונים להשתקע בארה"ב. שגריר ישראל בארה"ב גלעד ארדן שאמור לסיים את תפקידו בקרוב מנסה לשכנע את ארה"ב כי מדובר במנטליות ישראלית השונה מהמנטליות האמריקנית, מנטליות בה צעירים ישראלים יוצאים לטיול גדול לאחר הצבא מתוך כוונה לחזור לישראל לאחר מכן.

בפוסט שפרסם לפני כשבועיים כתב ארדן על תופעת הסירוב לוויזה בעבור חיילים משוחררים. "הצעירים שלנו רוצים 'לנקות את הראש' ולטייל קצת בעולם, הם ממש לא מחפשים להשתקע בשום מדינה אחרת", כתב ארדן. "חוסר ההבנה הזה הוליד סירובים רבים לבקשות לוויזה, שבעצם מנעו מאיתנו להתקבל לתוכנית 'הפטור מוויזה' של הממשל האמריקני".

בשנה וחצי האחרונות הרבה יותר קשה לקבל ויזה לארה"ב, התורים בשגרירות בוטלו כמעט לחלוטין וכדי לקבוע ראיון צריך להמתין שנה ואף יותר הן בשל משבר הקורונה שהוביל לצמצום כוח האדם ולעבודה בתנאים סטריליים וקטנים יותר והן בשל מבצע 'שומר החומות' שלדברי האמריקנים הוביל להקפאת הראיונות. ההודעה של האמריקנים יכולה להקל מאד על הישראלים אם כי שוב אין תאריך יעד ברור מתי דבר זה יקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר