חלוקת ועדות הכנסת

בג"ץ נגד הקואליציה: לפעול להרכב מאוזן

אחרי מחלוקת חריפה בין הקואליציה לאופזיציה, ואחרי עתירה של מספר ח"כים מהאופוזיציה כנגד הממשלה, בג"ץ מבקר את חלוקת הוועדות ואומר: "לדאוג להרכב מאוזן יותר" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

אחרי מתיחות בין נציגי הקואליציה לאופוזיציה, ולאחר שהממשלה החליטה להעביר למרות התנגדות האופוזיציה את חלוקת הוועדות כראות עיניה, היום (חמישי) במהלך עתירה שהגישו מספר חברי כנסת מטעם האופוזיציה, ביקר בג"ץ את התנהלות הממשלה ואמר כי "יש לדאוג להרכב מאוזן יותר של ועדות הכנסת".

עם זאת, במהלך הדיונים בג"ץ ביקר גם את העותרים, שעתרו כחברי כנסת פרטיים, ולא כמפלגה. כך למשל 'הליכוד', שחברי כנסת מטעמו עתרו לבג"ץ - אמר כי לבג"ץ דווקא אין סמכות להתערב בעניין. הקואליציה תצטרך להשיב עד יום ראשון שלפני ראש השנה.

כזכור, עם הרכבת הממשלה, פעלה יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן, להקמת וועדות הכנסת בהסכמת האופוזיציה כמקובל. אלא שהאופוזיציה טענה כי ההצעות של הקואליציה לא הגונות, ולא מחולקות בצורה הוגנת, מה שהביא מספר חברי קואליציה לעתור לבג"ץ כנגד חלוקת הוועדות של הקואליציה.

עו"ד אילן בומבך שייצג את חברי הכנסת העותרים אמר לאחר הדיון כי "ההחלטה התקדימית של בג"ץ מבטאת את חוסר הנוחות שיש בייצוג החסר שניתן לאופוזיציה בוועדות הכנסת. בשל עיוות רצון הבוחר, השופטים הורו למשיבים לפעול מידית לתיקון החלוקה ולהגיש הודעה מעדכנת על כך בתוך 10 ימים. אחרת - השופטים יתנו פסק דין מחייב".

ח"כ אורי מקלב הגיב ואמר "טענות האופוזיציה אינם טענות סרק, לצערינו הקואליציה הדורסנית שוללת זכויות ופוגעת בציבור. זה מתחיל בועדות הכנסת ומסתיים בחוקים ובהסדרים הדורסניים והמפלים שלהם. הפסקת הדורסנות והפוגענות זועקת, הגיע העת לשנות את דרך זו."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר