בקריצה

הַמְרַאַה לנחיתה // ח' רציני

משלחת מקריחים עם כיפות קטנות יושבים עם פיג'מות על המרפסת במלון וממתינים עד בוש לנשיא עייף ששמו לא משונן דיו... // ח' רציני קורץ על פאדיחות, ניסיון, ומה שמסביב... (טור)

ח' רציני | כיכר השבת |
(עיבוד: דבי גולד)

"נראה לך איציק שרפי ימצא זמן להצטלם איתי מחר"?? שאל ראש הממשלה וקמטיו במצח העמיקו.

"קוראים לי אבי, אדוני, ולנשיא קוראים ג'ו. ג'ו ביידן, וכדאי לדעתי לשנן את זה. מן הסתם יועיל בפגישה איכשהוא".

לכל הטורים של 'בקריצה' - הקליקו כאן

"נו באמת אתה נתפס לזוטות, כשאני צריך לנהל מדינה ולעסוק במליון ואחד פרטים, בכלכלה, בקלקלה, בשמיטה, בטילים מלבנון ובבלונים מקאבול, אה ואני גם כותב ספר חדש 'הגהות והשמטות לאיך מנצחים מגיפה' ".

אבי היועץ המסור התלבט איך להגיב. ובכלל הרהר על הסיטואציה. משלחת מקריחים עם כיפות קטנות יושבים עם פיג'מות על המרפסת במלון בפלורידה ממתינים עד בוש לנשיא עייף ששמו לא משונן דיו.

"הבלונים, נראה לי הם מעזה, אדוני. ולגבי הספר אולי כדאי להמתין קצת עם ההגהות עד שנתייצב מעט מעל אחוז החסימה, המשרד שלך עוד מפוצץ מהמהדורה הראשונה, והתגובות בא נגיד לא עשו חשק לעוד..".

כמה שעות קודם לכן.

בירכתי המטוס השכור (המטוס המקורי והמשודרג הוענק עם סרט אדום לעבאס החמוד, שמאוד רצה) שברו יחדיו ראש הממשלה וצוות חכמיו את שיניהם במטרה להשלים משפט שלם באנגלית, במאמץ שראשיתו לא יסתור את סופו, לא יסכסך ביננו לבין מעצמה כלשהיא. ישאיר חותם עמוק אך עם מינימום נזק, לא יובן אך יישמע מפוצץ.

היתה זו משימה קשה עד בלתי אפשרית, בפרט שרוה"מ התעקש שהקורונה מאחורינו, והיה חשוב לו להסביר לנשיא ארה"ב בשידור חי שישראל היא המדינה הראשונה שיצאה הראשונה בעולם וחזרה מיד היישר למקום הראשון, "בעבודה צוות מאומצת" היה חשוב לו להדגיש.

אנשי לשכתו ניסו בכל דרך ובגרון ניחר להסביר כי הcnn לא יפרגן לו על כך, אך ללא הועיל.

צוות המטוס היה קשוח. פשוט סתם. הקברניט התעקש לא לאפשר לבנט לצייר עם גרפיטי על המטוס סמיילי עם מסיכה ולכתוב 'נפתלי היה כאן אוגוסט 2021'. היו להם כללים מעצבנים כאלו. לא להוציא יד וראש מהחלון, לא לפצח פיצוחים על הריצפה, ולא להניח רגליים עם נעליים על המושבים.

יחד עם זאת היתה גם אדיבות, הדיילות איפשרו לרוה"מ ורעייתו להיכנס לתא הטייס ולנהוג לבד!, אדוני רצה ללחוץ על כ.....ל הכפתורים, והמטוס עלה וירד במהירות מסחררת כמו לוח הבקרה היומי של נתוני הקורונה של משרד הבריאות, בנט הסביר שיש לו את הגישה ושהוא גם לומד תוך כדי תנועה מה כיף ומה סתם מסוכן ויכול לרסק את כולנו על הגחון.

המטוס נחת במכה חזקה בארה"ב, וכולם מחאו כפיים, חוץ מרוה"מ כמובן שהסביר בקול קשוח אך עם חיוך קטנצ'יק על השפתיים שאסור לחבר כף אל כף, זו פעולה שעלולה להפיץ את הנגיף, להעבירו ממדינה למדינה, ואף להבהיל את האזרחים שחלילה צריכים כאן 'הצלה'.

לכן הוא הכה רק אגרוף באגרוף. הכל מחושבן, שקול, מדוד. מדעי. מדהים.

הוויכוח הראשון עם אנשי הבית הלבן קרה מיד בפגישה, עוד בשדה התעופה. בנט טען - עם המון תנועות ידיים שהוא יודע אנגלית מצויין!, ושהוא יותר פופולארי מנתניהו, והם מצידם ענו לו משהו לא ברור שהוא לא הבין. בגוגל התרגום יצא "מאיפה נחתת אלינו י'כוכב", משו כזה.

כל הדרך היה בושות עם הצ'אקלאקה. רוה"מ רק רצה שידליקו את האורות עם הצפירות. הצטלם סלפי עם הנהג והעלה לטוויטר את דגל אפגניסטאן תחת הכותרת "עושה שלום במרומיו הוא ירחם עלינו ועל עוללנו כי בא קיצנו", שלכם נפתלי, שעושה פאדיחות בשימכם מסביב לעולם.

איך שהגיעו למלון שליחנו הדגול התעקש להצטלם עם טלית ותפילין ולהעלות את זה בסטטוס. למרות שבלילה לא נהוג, הוא סבר שבהבדלי השעות החברים בארץ לא יאחזו. "חייבים לתת הרגשה שאנחנו איתם, גם מרחוק". חיזק את המחוזקים והבהיל את המבוהלים.

הפלאפון צלצל. על הקו שר החוץ. "רק יצאת, מת לנו הלילה חבר טוב מרע"מ, איך אני מגיב אחי"?

"טוב שאתה מתייעץ עם המנוסה יאירוש, ת'שמע תפרסם הודעה "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה" זהו. כל אחד יקח את זה לאן שהוא רוצה. הבנת? לא הרגזנו את הערבים. לא עִצְבַּנו את היהודים. קצת העמסנו על הסוקרים. אחזת?

בנתיים מודיעים שהיה פיצוץ בקאבול, ופיצוץ משנה בעקבותיו בפגישת העל בין המנהיגים.

"נראה לך שהאמריקאים פוצצו שם בכוונה?? כדי לפדח אותי?" נהיה נפתלי נחיתי לשניונֶת.

"מה פתאום, ימצחיקול" שלף תרש, החכם שביועצים. "אתה יודע איזה כבוד אדיר זה לביידן לפגוש את זה שחיסל בישראל תוך חודשיים את הקורונה...."?

"איזה קורונה בראש שלך"?, התעצבן ראש הממשלה. "את הדלתא!, הקורונה מאחורינו".

"וגם הפגישה מאחורינו" – הפציע לפתע ביידן ונעלם באופק.

"אז מה נשאר לנו"?? בכה נפתלי ורקע ברגליים כשהוא נגרר למטוס שהעמיס בינתיים את משפחת נתניהו שחזרה מחופשה.

"אה, נתניהו לפנינו"....

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר