צפו והחליטו

הפקח נתן דו"ח לחרדית באוטובוס, והתעלם מהחילונית?

ברשתות החברתיות רץ תיעוד של פקח שנותן דו"ח על מסיכה באוטובוס לאשה חרדית שיושבת באוטובוס, ומתעלם משכנתה החילונית. לטענת הפקח, לחילונית כבר ניתן דו"ח (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א באלול תשפ"א | 29.08.21
הפקח על האוטובוס (צילום: ישראל פריזנד)

ברשתות החברתיות רץ היום (ראשון), סרטון מדאיג של פקח שנותן דו"ח לאשה חרדית שלא לבשה מסיכה, בעודו מתעלם לחלוטין משכנתה החילונית, שנראית יושבת רגועה ללא מסיכה על פניה. הנוסעים שואלים את הפקח מדוע הוא מתעלם מהאישה החילונית שיושבת ללא מסיכה, אולם הפקח נראה בתיעוד מתעלם מהם ויורד מהאוטובוס.

בעיריית ירושלים טוענים בוודאות שגם האישה שיושבת מאחור קיבלה קנס, והם אף הציגו את הדו"ח אותו לטענתם קיבלה האישה היושבת לאחור. אולם עדי ראיה שהיו באוטובוס טענו שהם ראו את האישה עולה לאוטובוס אחרי הפקח, והפקח משוחח איתה על כך שהיא עולה מאחור, אולם לא נותן לה קנס על אי עטיית מסיכה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הם אף העלו שאלה: "מדוע האישה לא עטתה מסכה לאחר שקיבלה את הקנס, בניגוד לאשה החרדית שקיבלה מהפקח מסכה אותה חויבה לעטות מיד לאחר קבלת הקנס - בעוד שכנתה יושבת רגועה ללא מסכה על פניה?".

בנוסף טענה האישה החרדית ל'כיכר השבת', שהיא עלתה עם מסיכה לאוטובוס, והפקח ראה כיצד הבן שלה תולש את המסכה מעל פניה, אך הפקח התעקש לתת לה דו"ח. בעוד שכנתה החילונית עלתה עם הפקח באותה התחנה, והם אף החליפו מילים כשהפקח לא אומר לה ולו מילה אחת על כך שהיא לא עוטה מסיכה.

לפי עדות הפקחים שהגיעה לידי 'כיכר השבת' הסיפור היה כך:

הבחורה החילונית הייתה באוטובוס אחר שעצר במקום. הפקח עלה, רצה לתת לה דו"ח, היא לא הסכימה להזדהות והתחיל ויכוח. היא ירדה מהאוטובוס, בסוף הזדהתה וקיבלה דו"ח. רק אחר כך היא עלתה לאוטובוס הבא, שם קרה המקרה המצולם. במקרה כזה, לפקח אין מה לעשות, מכיוון שאינו שוטר ולא יכול לומר לה לרדת.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "החל מהבוקר מסתובב ברשת סרטון שבו נראה פקח עירוני נותן דו"ח לאישה חרדית על אי עטיית מסכה, וכביכול מתעלם מאישה שאינה חרדית שגם היא ללא מסכה. מיד כשהובא המקרה לידיעתנו ערכנו בדיקה מול הפיקוח העירוני, ומצאנו שהסרטון שצולם מעוות את הסיפור באופן זדוני. דווקא הגברת שתועדה שכביכול לא קיבלה דו"ח, קיבלה אותו עוד קודם לכן! מה שכמובן לא תועד במצלמה. להלן הדו"ח של אותה אישה, כפי שמופיע במסוף העירייה. פקחי העירייה אוכפים את תקנת עטיית המסכות ובריאות התושבים באופן שוויוני. מצער מאוד שיש גורמים שמנסים ללבות שנאת אחים בימים אלו".

הדו"ח שקיבלה האישה החרדית (ישראל פריזנד)
הדו"ח שלטענת עיריית ירושלים קיבלה האישה החילונית (דוברות עיריית ירושלים)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר