הסופה מתקרבת

חשש כבד בארה"ב מפני ההוריקן "איידה"

סופת ההוריקן "איידה" שהגיעה הבוקר כבר לרמה 4 - הרמה הגבוהה והמסוכנת ביותר בדרכה לחופי ארה"ב ובמדינת לואיזינה חוששים מאד מאירוע דומה לסופה 'קתרינה' (בעולם)

ביידן בעדכון בבית הלבן על הסופה (צילום: הבית הלבן)

סופת ההוריקן "איידה" שהגיע הבוקר לדרגה 4, הדרגה הגבוהה ביותר עלולה להכות כבר היום (ראשון) בחופי לואיזיאנה והחשש כבד כי ייגרמו נזקי ענק.

הבוקר הסופה הייתה כ-160 ק"מ מהחופים עם רוחות של 215 קמ"ש והיא צפויה להגיע בשעות הערב המוקדמות על פי שעון ישראל אל לואיזיאנה.

החשש הכבד הוא מתקדים הסופה 'קתרינה' שהכתה במדינה באופן קשה לפני 16 שנה והרגה 1,800 בני אדם. 'קתרינה' הייתה סופה "רק" בדרגה 3, כך שהסופה 'איידה' מאיימת הרבה יותר.

הסופה מהחלל (השירות המטראולוגי האמריקאי)

לצד החשש מנזקי הסופה, בלואיזיאנה מתמודדים עם עומס כבד בבתי החולים בשל תחלואת הקורונה שמטפסת במדינה ומציבה אותה במקום ה-3 מתוך 50 מדינות ארה"ב. במדינה חוששים כי פציעות המוניות יהפכו את בתי החולים שעמוסים גם כך למלכודת מוות.

אלפים כבר התפנו מבתיהם בסמוך לאזורי החוף והדלק אזל בחלק מתחנות הדלק בשל התושבים הרבים שתדלקו כדי להימלט על נפשם.

הנשיא ג'ו ביידן עומד בקשר עם המושל של לואיזיאנה ועם הרשויות הפדרליות באזור כדי לתאם את ההיערכות לסופה שמגיעה במהירות גבוהה מהצפוי. "היום אחר הצהריים קיימתי שיחה עם ראש FEMA והמושלים לקראת הוריקן 'אידה' כדי לדון בהכנות לקראת הסערה הצפויה להיות מסוכנת. אם אתם בדרכה של הסופה, אנא עיקבו אחר הוראות הפינוי המקומיות", כתב הנשיא בדף הטוויטר שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר