החשש מאיראן

גנץ: "איראן גרעינית תוביל נשק לידיים בלתי יציבות"

שר הביטחון נאם לאחר דברי נשיא ארה"ב, שרמז בפגישתו עם רה"מ בנט שאיראן לא תהיה גרעינית גם במחיר מלחמה: "איראן אינה בעיה ישראלית אלא של המזרח התיכון והעולם כולו" (ביטחוני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
שר הביטחון גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

טיסת ראש הממשלה נפתלי בנט לבירת ארצות הברית, הייתה אמורה לעסוק בעיקר בסוגיית התפתחות תוכנית הגרעין האיראנית, שמפחידה את מערכת הביטחון הישראלית על כל זרועותיה, כולל צה"ל והמוסד. בשלב ההצהרות לתקשורת, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן סיפק אמירה שהפתיעה רבים, נוכח מאמצי שלטונו להגיע להסכם חדש עם המשטר בטהרן: "איראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני. אם המהלכים הדיפלומטיים יכשלו, נפנה לאפיקים אחרים".

דברי ביידן, המהווים רמז לכך שעבור האמריקנים פעולה צבאית באה גם כן בחשבון, היו עיקר דבריו של שר הביטחון בני גנץ, שנאם הערב (ראשון) באירוע האזכרה לפרשן הצבאי של חדשות 12, רוני דניאל ז"ל, במלאת שלושים יום למותו: "יש להניח שאם היה פה היום, רוני היה מרוצה מאמירתו של הנשיא ביידן. זו אמירה חשובה ביותר שיש בה מסר ברור, ומזכירה לנו שאיראן אינה בעיה ישראלית אלא קודם כל איום על המזרח התיכון והעולם כולו".

שר הביטחון גנץ, שעוסק בלשכנע את עמיתיו בעולם בסכנה, הסביר: "חשוב מאוד שהעולם כולו יתגייס למשימה לפני שיהיה מאוחר מדי, משום שהסכנה הגדולה היא שאיראן גרעינית לא רק תאיים על ישראל ותגביר את התוקפנות שלה באזור - אלא גם תוביל למירוץ חימוש אזורי שיסכן מדינות רבות, ועשוי בעתיד גם לשים כלי נשק מתקדמים בידיים בלתי יציבות, בלתי אחריות ובידי משטרים שנשלטים על ידי טרוריסטים".

גנץ, שמבחינה פוליטית מקפיד להשאיר את אפשרות הקמת ממשלה חלופית עם בנימין נתניהו פתוחה, הצליח בכוחו להעביר את הגדלת הפנסיות התקציביות בממשלה, על אף שמדובר במיליארדי שקלים שייצאו מכיסו של האזרח הישראלי, משוכנע בצדקת דרכו: "גם אם יש מחלוקות, עלינו לנהל אותן באופן ענייני, תוך כבוד לערך השירות, ולחברה הישראלית כולה שלה אנו מחויבים. כבוד שכולם, גם אלו שיש להם ביקורת ראוי שיקפידו עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר