במשך שעתיים וחצי

פגישה חריגה: השר בני גנץ נועד עם יו"ר הרש"פ אבו מאזן

שר הביטחון בני גנץ ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נועדו במשך שעתיים וחצי, מתוכם 40 דקות ב-4 עיניים; בכך, לראשונה מאז 2010 נערכת פגישה רשמית בין בכיר ישראלי לאבו מאזן (אקטואליה)

גנץ ואבו מאזן. ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

שר הביטחון בני גנץ נועד אמש (ראשון) עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ברמאללה. הפגישה התקיימה בשעות הערב ונמשכה כשעתיים וחצי, ולפי לשכת גנץ, עסקה "בנושאים ביטחוניים-מדיניים, אזרחיים וכלכליים".

גנץ, כך לפי לשכתו, אמר ליו"ר הרשות הפלסטינית כי "ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית". עוד נמסר כי השניים דנו בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית באיו"ש ובעזה. "השניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו", נסמר מלשכת גנץ.

הפגישה, התחלקה לשניים, תחילה נערכה עם הדרג המקצועי, בהשתתפות מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, השר לנושאים אזרחיים חסיין א-שייח וראש המודכ"ל מאג'ד פארג'. ולאחר מכן נועדו גנץ ואבו מאזן בארבע עיניים, במשך כ-40 דקות.

פגישתו של גנץ עם אבו מאזן, היא פגישה ראשונה מאז שנת 2010, שבה בכיר ממשלתי בישראל נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית.

גורם בסביבת ראש הממשלה הבהיר כי "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה".

הפגישה האחרונה עם בכיר ממשלתי נערכה ב-2010 אז נפגש ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, עם אבו מאזן. בשנת 2013 נפגש הנשיא לשעבר, שמעון פרס, במסגרת "מפגש צד". ומאז לא נרשמו פגישות רשמיות בין הצדדים.

השר לעניינים אזרחיים של הרשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, אישר את דבר המפגש בין השניים ואמר כי השניים שוחחו על היחסים בכל התחומים.

יצוין כי שני הצדדים סיכמו כי לא יופצו תמונות מהמפגש בין גנץ ואבו מאזן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר