מצב חירום

נזקים אדירים: הוריקן 'איידה' היכה בלואיזיאנה

סופת ההוריקן "איידה" היכתה בחופי דרום ארצות-הברית. הסופה שדורגה ברמה הגבוהה ביותר, גרמה לנזקים חמורים במיוחד לעיר ניו אורלינס. החשמל נותק למיליונים (אקטואליה)

(צילום: טוויטר)

סופת ההוריקן "איידה" הכתה אמש (ראשון) בדרום ארה"ב עם רוחות של כ-240 קמ"ש וגרמה לנזקים גדולים מאד בעיר ניו אורלינס שבלואיזיאנה. על פי הדיווחים, הרחובות הוצפו וגגות וסככות של בניינים התעופפו ברוח. התושבים נותקו מהחשמל בעקבות הסופה שפגעה באורח קשה במערכת החשמל באזור.

"איידה" שדורגה אתמול ברמה 4, הדרגה העוצמתית ביותר נחשבת על פי המומחים לסופה החמישית בעוצמתה בהיסטוריה של ארה"ב. באופן מעניין היא הכתה בדיוק באותו יום בו היכתה סופת "קתרינה" לפני 16 שנה. בינתיים נחלשה הסופה לדרגה 2 עם רוחות "רק" של כ-175 קמ"ש.

בלואיזיאנה ממשיכים במצב החירום, הם אומדים את נזקי הענק וחוששים מאד מפגיעות בנפש כפי שאירע בסופה קתרינה אז נהרגו 1800 בני אדם. בינתיים, יש הרוג אחד בסופה הנוכחית, מפגיעת עץ שנפל עליו.

"זה הולך להיות יותר חזק ממה שאנחנו רואים בדרך כלל. למען האמת, אם הייתי צריך לשרטט את המסלול הגרוע ביותר של הוריקן בלואיזיאנה, זה יהיה מאוד מאוד קרוב למה שאנחנו רואים", אמר מושל לואיזיאנה ג'ון בל-אדוארדס והוסיף, כי "הסופה פשוט עצומה. אפשר לראות גגות עפים ממבנים בכל מיני מקומות. זו אחת הסופות החזקות בתקופה המודרנית".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז על מדינת לואיזיאנה אזור מוכה אסון, והורה לשלוח לה סיוע פדרלי. ביידן אמר כי ההוריקן מסכן חיים וצפוי להותיר אחריו נזק אדיר וכי הממשל נערך לגרוע ביותר. "ייקחו שבועות עד שנחזיר את החשמל לחלק מהמקומות אחרי ההוריקן", הוסיף ביידן.

לצד החשש מנזקי הסופה, בלואיזיאנה מתמודדים עם עומס כבד בבתי החולים בשל תחלואת הקורונה שמטפסת במדינה ומציבה אותה במקום ה-3 מתוך 50 מדינות ארה"ב. במדינה חוששים כי פציעות המוניות יהפכו את בתי החולים שעמוסים גם כך למלכודת מוות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר