לאור דרישת מקלב

לא יוטלו מגבלות על בתי כנסת המכילים פחות מ-50 אנשים

על פי הנוסח שיובא לוועדת החוקה, בתי כנסת יהיו פטורים מכללי התו הסגול, בתי הכנסת בהם יש עד 50 מתפללים, יהיו פטורים מכללי התו הירוק ולא יחויבו בדרישה של שבעה מ"ר לאדם (חדשות, ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הגבלות בתי הכנסת בחגים: לאחר שאושרה ההגבלה בכותל המערבי, של 8,000 בני אדם באוויר הפתוח, כעת הגיע התור של ההגבלות בבתי הכנסת בימים הנוראים.

על פי התכנון המקורי, בתי כנסת שבהם מתפללים פחות מחמישים אנשים, היו אמורים לחול עליהם כללי התו הסגול כמו בתי הכנסת הגדולים

לאור דרישת ח"כ אורי מקלב, הנוסח שיובא לוועדת החוקה - שונה, ובתי כנסת יהיו פטורים מכללי התו הסגול, ובתי כנסת קטנים בעלי חמישים מתפללים ומטה, יהיו פטורים מכללי התו הירוק ולא יחוייבו בדרישת שבעה מ"ר לאדם, הדרישה היחידה, היא עטיית מסכות.

בנוסף, הובהר כי בתי כנסת ובתי מדרש יהיו פטורים מכללי התו הסגול בכל גדול, אך יכללו בכללי התו הירוק לבתי כנסת גדולים הכוללים מעל לחמישים מתפללים בחלל אחד.

יצוין, כי כאמור הקלות אלו תקפות כבר כעת, זאת לאור הבהרת הייעוץ המשפטי לוועדה, בימים הקרובים יובא נוסח מתוקן לאישור באופן רשמי.

מקלב הסביר, כי הפרשנות המשפטית לתקנות, הביאה למצב בו בתי כנסת רבים לא היו יכולים לעמוד בתקנות התו הירוק, והיו מחוייבים לכללי התו הסגול, והוראות הריחוק של שבעה מ"ר לאדם, למרות שאינם בעלי מאה מ"ר, כעת השינוי, יתן את האפשרות להתפלל בזהירות הנדרשת, אך באופן אשר מתכתב עם המציאות בשטח.

כזכור, הממשלה אישרה בשבוע שעבר את הגבלות התו הירוק והגבלות התו הסגול, הגבלות התו הירוק המחייבות הצגת תעודת מתחסן (תו ירוק) או בדיקה שלילית לנגיף יחולו באירועי תרבות וספורט, כנסים, בתי מלון בתי כנסת גדולים הכוללים מעל לחמישים מתפללים בחלל אחד, אולמות מסעדות מוזיאונים וספריות אטרקציות תיירותיות וכן מוסדות לימוד.

הגבלות התו הסגול המחייבות תפוסה בהיקף של אדם אחד לכל שבעה מ"ר, יחולו רק במרכזי מסחר, חנויות, מתחמי קבלת קהל. יצוין כי למרות זאת, במשרד הבריאות ממליצים להימנע מהתקהלויות בתקופה זו, גם במקום שבו לא קיימת הנחיה מחייבת.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בשבוע שעבר נערך דיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת על הפעלת ה'תו הירוק', ושם הוכנס סעיף המאפשר לקנוס גבאי בתי כנסת ח"כ אורי מקלב, שהיה החבר היחיד מטעם סיעות האופוזיציה וכן מהסיעות החרדיות, תקף את כוונת חברי הכנסת לאשר את הסנקציה ואמר, "בהבלעה התקבלה פה החלטה המחמירה על מקומות התפילה, לא רק שהורידו והגבילו את כמות המתפללים בבתי הכנסת אלא מבקשים כעת להטיל סנקציות על המפעיל של בית הכנסת, הגבאי".

"במשרד המשפטים הביאו את החוק ללא הסנקציה הדרקונית הזו כי הם יודעים שלא ניתן להטיל סנקציה על המפעיל של בית הכנסת, אמר ח"כ אורי מקלב.

הדיון בשבוע שעבר (צילום: ערוץ כנסת)

"אולי לצערנו יו"ר ועדת החוקה מכיר בתי כנסת מסוג אחר", עקץ מקלב את היו"ר גלעד קריב ואמר: "אבל בתי הכנסת שלנו אין להם מפעיל. זה מקום ציבורי שנועד לרווחת הציבור".

מקלב הוסיף להסביר: "אין מי שמפעיל את המקום אלא זה מקום שפתוח תדיר לרשות הציבור הסביר ח"כ מקלב לחברי הוועדה. זו התנכלות והחמרה בדווקא. זו החמרה שלא ראויה למדינה יהודית. בסמכות הוועדה שלא לקבל את הסעיף הזה ואני מבקש ממכם שלא לאשר אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר