קרב רב

המועמד המוביל לרבנות תל אביב: הרב דוד סתיו

השר לשירותי דת, מתן כהנא, מבקש לקדם את בחירת הרב הראשי לעיר תל אביב, תפקיד אותו רצו מאוד בסיעת ש"ס • המועמד המוביל, הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון הרבנים 'צהר' (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב דוד סתיו (צילום: יוסי זליגר פלאש 90)

השר לשירותי דת, מתן כהנא, מבקש לקדם את הליך בחירת רבה הראשי של העיר תל אביב, כאשר המועמד המוביל לתפקיד הוא הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני 'צהר'.

מאז פרש הגאון רבי ישראל מאיר לאו מתפקידו כרב העיר תל אביב, לא נבחר רב שימלא את מקומו, וכעת מבקש השר כהנא להציג הישג עבור ציבור בוחרי 'ימינה' ולמנות רב מהציונות הדתית לתפקיד הנחשק.

מדובר בתפקיד הרבני הבכיר ביותר לאחר תפקיד הרב הראשי לישראל ורבה של ירושלים, שכן מדובר בתפקיד הנחשב ל'מקפצה' לתפקיד הרב הראשי. במידה וייבחר רב ספרדי לתפקיד הרי שהוא יזכה ללבוש את בגדי השרד הרבניים הכוללים גלימה ומצנפת.

בזמן שש"ס שלטה במשרד לשירותי דת המועמדים המובילים לתפקיד היו הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית והגאון רבי זבדיה כהן, ראש אבות בתי הדין בעיר.

השר מתן כהנא וראש העיר רון חולדאי

לדברי גורם בכיר המעורה בפרטים: "ישנה הסכמה שלא למנות דיין מכהן בכדי לא לפגוע ברב זבדיה כהן, גם בציבור הדתי לאומי מרוצים מאוד מהרב זבדיה ואין חלילה כוונה לפגוע בתפקידו, יתרה מזו - יש רצון לנסות ולקדמו לתפקיד דיין בבית הדין הגדול".

כאמור, הרב דוד סתיו נחשב למועמד מוביל לתפקיד, בכפוף להסכמה מלאה של ראש העיר, רון חולדאי. מועמדים נוספים: הגאון רבי צבי יהודה לאו והרב בן ציון אלגאזי, ראש ישיבת 'רמת גן'.

"חולדאי לא רוצה רב שיגרום ל'בלגן' ו'כותרות'. לכן לא ברור האם לבסוף הרב סתיו ייבחר, אבל בוודאי שהוא המועמד המוביל כעת מטעם השר כהנא", אמר גורם במשרד לשירותי דת בשיחה עם 'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר