הקרב על התקציב

השמאל מרים ידיים? רפורמת הרגולציה צפויה לעבור

ראשי מפלגות הקואליציה נועדים עם שר האוצר, בישיבה אחרונה לפני הנחת התקציב וחוק ההסדרים. במפלגות השמאל מזהים "סימני אופטימיות" באשר לגיל הפרישה, הרפורמה בחקלאות עדיין במחלוקת, אבל ל'כיכר' נודע כי כרגע רפורמת הרגולציה בדרך להישאר ככתבה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן)

כנסת ישראל מתכוננת לקראת דיוני התקציב הארוכים, שיעסיקו אותה בשבועות הקרובים: ביום חמישי צפויה ההצבעה על הקריאה הראשונה לאישור תקציב המדינה לשנה ורבע הקרובות, ואיתו גם חוק ההסדרים, המהווה קופסת התוכניות החדשות שמאיצה הממשלה, כחלק מתפיסות עולמם של שריה.

ראשי מפלגות הקואליציה מתכנסים היום (שלישי) במשרד האוצר, לישיבה עם שר האוצר אביגדור ליברמן, גם הוא ראש מפלגה בקואליציה כידוע, לדיון אחרון באשר לשאלות שמטרידות את שלמותה, לקראת דיוני התקציב הקדחתניים.

ישנם שלושה דברים שעומדים בבסיס המחלוקת, כאשר על שלושתם נאבקות מפלגות השמאל, בעיקר העבודה ומרצ: הרפורמה בחקלאות, שמקדמים שר האוצר וחבר מפלגתו, שר החקלאות עודד פורר, שלטענתן תפגע בחקלאות הישראלית; העלאת גיל הפרישה לנשים, שלפי משרד האוצר הוא צעד מחויב המציאות; ורפורמת הרגולציה, המהווה ניסיון לשחרר את ישראל מחסמי הביורוקרטיה, אבל תפגע ביחסי הכוחות בין משרדי הממשלה, ובשמאל לא היו מוכנים להסכים לכך.

מהדיונים המתנהלים בשעה זו עולה כי במשרד האוצר מבינים שבלי תיקונים לחוק לא יהיה להם רוב בקואליציה הגבולית שיש בידיהם, ומתחילים להתגמש: במפלגות השמאל מזהים "סימני אופטימיות" והגעה להסכמות באשר לגיל הפרישה לנשים, אבל הרפורמה בחקלאות עדיין במחלוקת.

לעומת זאת, ל'כיכר' נודע, כי לפחות כרגע נראה שהעבודה ומרצ הרימו ידיים באשר למאבק ברפורמת הרגולציה - והיא תעבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר