בעקבות האסון

מסמך ההבנות שחושף: מי האחראי במירון?

במסמך הבנות שנחתם בין המשטרה למרכז למקומות הקדושים הארצי, הובהר כי המשטרה היא האחראית "לפקד ולנהל בהיבט המבצעי"; במסמך אחר נחשפה הגבלת הקהל שנדרשה על פי המשטרה (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/FLASH90     )

"באחריות משטרת ישראל לפקד ולנהל בהיבט המבצעי את כלל גופי החירום והצלה, לרבות הנחיית המרכז הארצי למקומות הקדושים", כך נכתב במסמך הבנות שנחתם בין המשטרה למרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, ב-2018, ונחשף הערב (שלישי) על-ידי משה שטיינמץ הערב ב'כאן 11'.

לפי הדיווח, בינואר 2020 - עוד קודם התפרצות והגעת הקורונה לארץ, ניצב משנה ויקטור בוסקילה - קצין אג"ם של מחוז צפון, כתב מסמך שמגדיר את תפוסת הקבלה בכל אחד ממתחמי ההדלקות במירון. לפי המסמך, במתחם ג' - מתחם ההדלקה של חסידות תולדות אהרון, שם אירע האסון - ישנה הגבלה של עד 8,000 איש.

"בפועל, במירון תשפ"א היו לפי הערכות יותר אנשים בהדלקה הזו", דיווח שטיינמץ וציין כי המסמך מגדיר את תפוסת הקהל בכל ההדלקות במירון, אך המשטרה עצמה לא דרשה לאכוף את המגבלות שהציבה.

במשטרה הסבירו כי המסמך נועד כדי שבמרכז הארצי לפיתוח המקומות קדושים יוכל לקבוע את סדרי ההדלקות במתחמים השונים.

מסמך אחר, נקרא ממסמך ההבנות, הוא נחתם בין המרכז למקומות הקדושים למשטרה ב-2018, ובו מוגדרים תחומי האחריות של הגופים. באחד הסעיפים נכתב כי "באחריות משטרת ישראל לפקד ולנהל בהיבט המבצעי את כלל גופי החירום והצלה, לרבות הנחיית המרכז הארצי למקומות הקדושים, ובכלל זה פעולות פיקוח ובקרה".

בסעיף שאחריו נכתב כי "באחריות המרכז הארצי למקומות הקדושים לתאם ולתכלל את פעילות כלל הגופים הרלוונטיים לאירוע בכל ההיבטים, למעט של גופי החירום", בסעיף השלישי נכתב כי "למען הסר ספק, בכל נושא מבצעי הגורם הפוסק והמחליט יהיה המפקד המשטרתי".

שטיינמץ ציין כי "המסמך מחזק לכאורה את מה שאמרו אנשי המרכז הארצי למקומות הקדושים כי האירוע היה באחריות המשטרה והמרכז רק מתאם ביניהם".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "האירוע מצוי תחת בדיקה של ועדת חקירה ממלכתית ועל כן בשלב זה לא נוכל להשיב לגופם של דברים. צר לנו שגורמים בעלי אינטרסים ושיקולים זרים בוחרים להעביר מסמכים ולהעלות טענות בפני התקשורת בזמן שמתנהלת ועדת חקירה שתפקידה לבחון את הנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר