מתווה אפשרי?

עם מתווים וחששות: שנת הלימודים בציבור הכללי נפתחת

כ-2,458,000 תלמידי החינוך הממלכתי יחזרו היום לבתי הספר ולגנים, כשההורים אמורים להעביר בדיקת קורונה שלילית לבית הספר. מתווה פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב יוצא לדרך (חדשות בארץ)

(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בתום שבועות ארוכים של התייעצויות ודיונים קשים, הבוקר (רביעי) יתחילו כ-2,458,000 תלמידים מגילי גן ועד כיתות י"ב מהחינוך הממלכתי את שנת הלימודים תשפ"ב. ברקע, החששות הכבדים מהתפשטות הקורונה כשישראל בימים האחרונים ניצבת באמצעו של גל תחלואה גדול.

ההורים אמורים לדווח בבתי הספר את תוצאות בדיקת הקורונה הביתית שהיו אמורים לבצע אתמול, אך למעשה מדובר על דיווח עצמי וישנו חשש שההורים לא ידווחו במקרה של בדיקה חיובית וישלחו את הילדים בכל זאת לבתי הספר. בנוסף בדיקה זו אינה חובה ובית הספר לא יכול למנוע מתלמיד שלא ביצע אותה לבוא ללימודים.

כ-176,000 תלמידי כיתות א' יחלו הבוקר את בית הספר ואל גני הילדים יגיעו כ-538,000 ילדים. בבתי הספר היסודיים 1,220,000 תלמידים, בחטיבות הביניים 315,000 תלמידים ובחטיבות העליונות 483,000.

בשל הקורונה, כ-230,000 תלמידים לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים וייאלצו להישאר בבית. הסיבה: כ-150,000 מהם מתגוררים בערים אדומות ובכיתותיהם פחות מ-70% מחוסנים או מחלימים. כמו כן, כ-80,000 תלמידים נמצאים בבידוד בשל תחלואה בקורונה או חשיפה לחולים מאומתים. עד כה, לפי נתוני משרד החינוך, חוסנו 53% מתלמידי ז'-ט'; 81% מתלמידי י'-י"ב ו-86% מצוותי ההוראה.

שלשום, ברגע האחרון, החליטה הממשלה להחיל את חובת התו הירוק על צוותי חינוך וקבעה כי מורים שלא יסכימו להתחסן ולהיבדק לא יוכלו להגיע לבתי הספר. כמו כן, תעוגן בחקיקה החלטה שלפיה מורים אלה לא יוכלו ללמד מרחוק ולא יקבלו שכר.

המתווה המלא לשנת הלימודים תשפ"ב

ביישובים ירוקים/צהובים/כתומים: גני הילדים, הצהרונים וכיתות א'-י"ב יפעלו בלמידה מלאה על פי מערכת השעות הקבועה, בכל ימות השבוע וללא כל שינוי.

ביישובים אדומים: בגני הילדים, בכיתות א'-ד' ובצהרונים הלמידה תתנהל כרגיל, בתוך המסגרות. יודגש כי בכיתות ה'-ז' הלמידה תימשך תוך נקיטת פעולות ל"צמצום מגעים" (ביישובים כתומים ואדומים). המשמעות: בתי הספר יוכלו לבחור, למשל, ללמד במתכונת של קבוצות או בשטח פתוח או במתכונת אחרת. בכיתות ח'-י"ב שבהן שיעור של פחות מ-70% פטורי בידוד - מחלימים, מחוסנים או חיוביים בבדיקה סרולוגית - ילמדו התלמידים בזום. עם זאת, תלמידי ח'-י"ב בעלי תו ירוק יוכלו ללמוד במרחבים פתוחים גם ביישובים האדומים בהתאם להחלטת בית הספר.

אם בכיתה יש יותר מ-70% פטורי בידוד – ימשיכו ללמוד פיזית במסגרות. תלמידים שקיבלו מנה אחת יוגדרו מחוסנים עד ל-30 בספטמבר, אך הדבר לא יקנה להם פטור מבידוד במקרה של מגע עם חולה מאומת. בחינוך המיוחד ובמסגרות לנוער בסיכון ימשיכו ללמוד כרגיל. כמו כן, הסעות יפעלו כרגיל.

עוד הוחלט במתווה, כי כל הנכנסים לגני הילדים ולבתי הספר יחויבו להציג תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית, פרט לתלמידים. כמו כן, במהלך שבעת ימיו הראשונים של התלמיד בגן או בבית הספר, יתאפשר להורה ללוות את ילדו רק בשטח פתוח של הגן או בית הספר, גם אם אין לו תו ירוק או תוצאת בדיקה שלילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר