מי כעמך ישראל

הרב שנעקץ במיליונים מ'המתחזה' וההתגייסות המרגשת

אישה מבוגרת מישראל התחזתה במשך שנים לבחורה צעירה ועקצה מיליוני שקלים מאנשים, אחד מהם הוא רב מפורסם מאזור המרכז, כך נחשף בתחקיר מקיף בתכנת 'המתחזים' עם חיים אתגר; כעת, עם ישראל מתגייס לסייע לרב (אקטואליה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום מסך; קשת 12)

מי כעמך ישראל: אמש (שלישי) שודר בתכנית התחקירים 'המתחזים' ב'ערוץ 12' בהגשת מגיש הטלוויזיה הבכיר חיים אתגר - תחקיר חובק עולם על אישה מבוגרת מישראל שהתחזתה במשך שנים לבחורה צעירה ועקצה מיליוני שקלים מאנשים בתרגילי הונאה.

אחד מהאנשים שנעקצו הוא רב מפורסם מאזור המרכז, שאותה אישה פנתה אליו וסיפרה לו על רצונה להתקרב לדת וליהדות. בין השניים התפתח קשר קרוב, כשהרב משוכנע כל העת שהוא עושה מצווה ועוזר לה להתחזק.

"הרגשתי שהקדוש ברוך הוא נתן לי שליחות - לקרב אותה לדת", סיפר הרב בתכנית 'המתחזים', "היא נתנה לי להרגיש כאילו אני האבא הרוחני שלה, קראה לי המון פעמים 'אבא שלי'. חילוני לא יבין את זה, זאת תחושה עילאית".

בהמשך, אותה אישה הפכה לפרויקט אישי עבור הרב, והיא החלה לבקש ממנו סיוע כספי: "היא סיפרה שבעבודה שלה רוצים שהיא תעבוד גם בשבת, ולכן הייתה צריכה לעזוב. דרשו ממנה פיצוי על הפרת חוזה, 30 אלף שקל. הרגשתי אחריות, שאני חייב לעזור לה. העברתי לה כסף. היא התרגשה מאוד והבטיחה שתחזיר לי".

לאחר תקופה היא סיפרה לרב שהיא עברה להתגורר בצרפת שם החלה ללמוד יחסי חוץ בשגרירות: "היא ביקשה הלוואות, הפעם ללימודים. אמרה שהיא צריכה אוכל כשר לדירה ועוד דברים שחסרים לה. סמכתי עליה ונתתי לה את פרטי כרטיס האשראי שלי".

על פי הדיווח בתחקיר, במשך שנים האישה ניהלה מסעי קניות חסרי מעצורים על חשבון האשראי של הרב - מסעדות, סופרים, מכבסות ועוד.

"הגעתי למצב שאני לוקח הלוואות מהבנק ומאנשים, כבר לא היה לי כסף נזיל", תיאר הרב בדמעות, "אמרתי לה כמה פעמים שלא אוכל לשלם לה יותר על הלימודים כי מדובר בסכומים אגדיים, אבל היא כל הזמן ניגנה לי על המצפון".

לדברי הרב: "לאורך השנים העברתי לאישה כשלושה מיליון וחצי שקלים. אני בחובות גדולים מאוד ממנה. אם לא אחזיק מעמד אאלץ למכור את הדירה שלי ולא יודע איפה אגור".

המגיש חיים אתגר התחקה אחרי אותה אישה שהתחזתה ועלה על עקבותיה ועימת אותה עם הטענות הקשות והיא הודתה: "נכון, הרסתי חיים. אני מתנצלת מעומק ליבי ונשמתי, מכל הלב. הכל התבזבז, שיקרתי שאחזיר לרב. אני רעה".

בסיום העימות, אתגר העלה על הקו את הרב שהבהיר כי הוא לא מוחל לה על ההונאה שעשתה לו: "לקחתי הלוואות, מישכנתי את הבית, הוצאתי חסכונות. אני מסובך עם חובות של מיליונים בגללה. אאלץ למכור את ביתי ולהישאר ברחוב".

ל'כיכר השבת' נודע, כי מאז שידור התחקיר פנו הרבה אנשים טובים לצוות התכנית ברצון טוב לסייע כלכלית לרב לאחר שנקלע לחובות כבדים בעקבות העוקץ - צוות התכנית פועלים להעביר את התרומות לרב בתקווה שיצליח לשקם את חייו מחדש.

גורם בכיר בהפקת 'המתחזים' אומר ל'כיכר השבת': "אנחנו מוצפים מאז שידור התחקיר במאות פניות מאנשים שרוצים לסייע כלכלית לרב. מרגש מאוד לראות את התתגייסות של עם ישראל בפרט בערב ראש השנה".

הגורם הוסיף ואמר: "הבוקר עדכנו את הרב שמאז השידור המערכת שלנו הוצפה בעשרות פניות של אזרחים שביקשו לסייע לו כלכלית. הרב התרגש מאוד לשמוע על ההתגייסות ומקווה בקרוב לפתוח במבצע גיוס המונים".

מעורכי דינה של האישה נמסר בתגובה: "הדוברים בכתבה ניהלו קשר טלפוני אפלטוני עם הגברת, במהלכו סיפקו לעצמם את כל מאווייהם הנסתרים והפיקו מהשיחות רווח אישי על פי בקשתם, ללא כל תנאי מצידה. השיחות היו אישיות ונגעו לעניינים, שמצנעת הפרט אין לפרט, של כל הצדדים הנוגעים לדבר. תמורת שיחות הנפש והאוזן הקשבת של הגברת, ביקשו הדוברים לסייע לה, כאשר הייתה במצוקה כלכלית, וכך עשו. שוב, ללא כל תנאי מצידה. יצויין, כי גם הגברים עצמם הציגו עצמם בתחילת הקשר בשמות בדויים. על כן, אין מדובר בעניין פלילי ואין לדוברים אלא לבוא בטענות לעצמם. בעניין טענות 'בעלי עסקים' על 'התחזות', איננו מוצאים להתייחס לטענות בעלמא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר