למרות הקורונה

שנה חדשה: עשרות גנים ובתי ספר חדשים בחב"ד

רשת החינוך של חב"ד פותחת שנה עם גידול של 6 בתי ספר ו-27 גנים חדשים: "ההורים נחשפו לחינוך שהילדים מקבלים והחליטו לעשות חשיבה מחודשת" (חדשות, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

למרות מצב התחלואה, עם הרבה מאוד התרגשות וקצת חשש, מיליוני תלמידים בישראל בכל שכבות הגיל התחילו היום (רביעי) את שנת הלימודים תשפ"ב.

שנת הלימודים האחרונה התאפיינה בקשיים בלתי רגילים, בידודים וסגרים שהביאו לסגירת מוסדות החינוך פעם אחר פעם, מה שכמעט ולא השאיר אפשרות לסדרי לימוד רציפים וכל שכן לא להתפתחות. לאור כך מעניין לגלות שברשת החינוך החב"דית 'אהלי יוסף יצחק', פתחו במהלך שנה זו 27 גני ילדים חדשים ו-6 בתי ספר חדשים, ובסך הכל קרוב לאלף תלמידים נוספים, זאת בנוסף לגידול הטבעי ולמאות הגנים ועשרות בתי הספר הפועלים תחת הרשת.

נכון להיום מפעילה הרשת 436 גני ילדים ו-77 בתי ספר ותלמודי תורה. נציין כי מספר זה מתייחס אך ורק למוסדות הפועלים במסגרת הרשת ואינו מתייחס למספר הכולל של מוסדות החינוך של חב"ד בארץ הקודש (לרבות עולם הישיבות), מספר שגבוה בהרבה מהנתונים הללו.

חלק מבתי הספר ותלמודי התורה הללו בהם לומדים רק בנים, כבר נפתחו בראש חודש או מעט אחריו ועדיין, החלק הארי, כלומר הגנים ובתי הספר של הבנות, נפתחו היום.

במהלך השנה נוספו 180 אנשי צוות חדשים לרשת החינוך החב"דית, מספר מרשים ומפתיע במיוחד נוכח העובדה שמשבר הקורונה הביא עמו דווקא תופעה הפוכה של צמצום במצבות כוח האדם.

נציין כי השנה, כמו בכל שנה, נבחר נושא מרכזי שילווה את כל הפעילות החינוכית בכל מוסדות הלימוד ברשת בהתאם לרמתם הלימודית וגילם של התלמידים. הנושא שיעמוד במרכז חומר הלימודים, החינוך הבלתי פורמאלי והאווירה החסידית-חברתית, יהיה שבת קודש כחלק מהעובדה שאנו נכנסים לשנת שמיטה, שנה בה שובתת האדמה. שמו של הנושא יהיה "חיים של שבת" על כל המשמעויות הגלומות בשלושת המילים הללו.

יו"ר רשת מוסדות החינוך של חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, ציין כי "הזינוק של התלמידים מכל גווני הקשת שהוריהם מבקשים שילמדו דווקא במוסדות החינוך של חב"ד, הוא ראיה מוחשית לשילוב היעיל של חינוך יהודי-איכותי מצד אחד, ומקצוענות-חינוכית מצד שני. זו הבעת אמון במודל החינוכי שהקים הרבי מליובאוויטש".

מנהל ה'רשת' הרב אליהו קריצ'בסקי מסביר את העלייה המשמעותית במספר התלמידים בכך שהקורונה הביאה אנשים למצב שבו הם מוכנים לנסות דברים שהם לא העזו בעבר, וזה כולל גם שינוי החינוך. "אפשר לראות שהרבה מהמוסדות שפתחנו הם במקומות שבהם לא פעלנו כמעט בעבר", אמר.

"במהלך הקורונה שבה הילדים למדו בבתים, ההורים נחשפו לחינוך שהילדים מקבלים בבתי ספר וסוגיית החינוך עלתה מחדש", הוא מוסיף. "גם בשל כך הרבה מאוד מההורים החליטו לעשות חשיבה מחודשת והפנו את הילדים לרשת החינוך שלנו שידועה באיכותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר