העיצומים מחריפים

מאבק בתי החולים: חדרי הניתוח יושבתו מחר

שבוע לאחר ששבעת בתי החולים הציבוריים, פתחו בעיצומים. הערב, הם הודיעו כי מחר חדרי הניתוח יושבתו בבוקר; "הזעקה שלנו כנראה עוד לא הגיעה לאוזניים הנכונות" (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
שביתת בתי החולים (צילום: מטה המאבק של בתי החולים)

ביום רביעי שעבר הכריזו שבעת בתי החולים הציבוריים; הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת על מתכונת חירום, הערב (רביעי) הם הודיעי על החרפת העיצומים, ומחר בבוקר כל חדרי הניתוח יושבתו.

חדרי הניתוח בבתי החולים יושבתו בשעות 10:00-08:00 ולא יטפלו בחולים, לדברי מנהלי בתי החולים: "משרדי האוצר והבריאות עדיין לא מיישמים את ההסכם שנחתם עימם", והם קוראים לראש הממשלה: "בנט, עכשיו זה בידיים שלך".

את הדברים אמרו מנהלי בתי החולים במסיבת עיתונאים שכינסו הערב מול מעון ראש הממשלה בנט סמוך לרחוב בלפור ירושלים.

מנכ"ל בית החולים שערי צדק פרופ' עפר מרין הסביר: "אנחנו פותחים מחר מאהל מול משרד ראש הממשלה ואנחנו נשב שם עד שיהיה פתרון. נעשה שם את ארוחת שבת, נעשה שם את ארוחת ראש השנה ביחד עם המשפחות שלנו, עד שימצא פתרון"

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת פרופ' פהד חכים אמר: "ראש הממשלה בנט, שר האוצר ליברמן, שר הבריאות הורוביץ, ממשלת השינוי, אתם צריכים לבקש סליחה מאמא שלי. אמא אני מצטער, את הניתוח שלך ביטלתי".

הדיון אתמול בוועדת הבריאות; טיבי תקף • צפו (ערוץ כנסת)

מנכ"ל הדסה פרופ' יורם וייס אמר: "עצוב שאנחנו כבר שבוע מאז שהחלו העיצומים, ביטלנו אלפי חולים במרפאות וניתוחים, ומשרדי האוצר והבריאות לא מצאו דרך לקיים את ההסכם איתנו. מחר בין שמונה לעשר בבוקר 7 בתי החולים יעצרו פעילות. המרפאות לא יעבדו, חדרי הניתוח לא יפעלו. רק מקרי הצלת חיים יתקבלו."

עוד הוסיף וייס: "כואב לי הלב. אנחנו מקווים שהפתרון יגיע ולפני ראש השנה. זה לא בשבילנו, אלא בשביל תושבי ירושלים, נצרת, נתניה ובני ברק, זו מלחמה שאנחנו נלחמים בשבילם".

מנכ"ל לניאדו נדב חן אמר לבנט: "ראש הממשלה בנט, זה רק בידיים שלך. שני מיליון אזרחים ראויים לקבל שירות טוב".

מנכ״ל בית החולים הצרפתי בנצרת ד"ר אליאס אמר: "ראש הממשלה, בינואר האחרון פגשת אותנו, הבנת את המצוקה שלנו, הבטחת עזרה, הבטחת פתרון. תתערב כדי שנוכל לחזור לבתי החולים לטפל בחולים שלנו. אנחנו רוצים לעזור לך לנצח את המגיפה וזה אפשרי - תבטיח לנו וודאות כלכלית".

מנכ״ל מעייני הישועה שלמה רוטשילד אמר: "ראש הממשלה קראת למצב הזה בושה, עכשיו אני מבקש ממך, שים סוף לבושה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר