כפיות טובה

מוחמד הציל את ג'ו ביידן וננטש באפגניסטן

כאשר היה סנאטור, סייע התורגמן האפגני שעבר עם צבא ארה"ב לחלץ סנאטורים, בהם ג'ו ביידן • כעת הוא מתחנן לחילוץ מאפגניסטן, כשהוא מפחד מנקמת הטליבאן (בעולם)

ביידן בזמן החילוץ (צילום: ג'ון סילסון, משרד ההגנה של ארצות הברית)

בשנת 2008, כאשר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן היה סנאטור מן השורה, הוא ביקר באפגניסטן יחד ג'ון קרי וצ'אק הייגל, שכיהנו אז כסנאטורים. במהלך הסיור, נתקע המסוק שלהם עקב סופת שלגים.

המסוק ביצע נחיתת חירום בהרים, וכוחות של צבא ארה"ב נשלחו למקום כדי לחלץ אותם בביטחה, מאימת הטליבאן. בין המסייעים במבצע החילוץ, היה מתרגם אפגני שעבד עם הצבא, בשם מוחמד. כדי לשמור על ביטחונו, לא פרסמו פרטים מזהים עליו מעבר לשמו הפרטי.

כעת, כאשר ביידן הוציא את צבא ארה"ב מהמדינה והותיר מאחור מאות אזרחים אמריקאיים, ואפגניים ששיתפו פעולה עם ארה"ב, מתחנן מוחמד לחילוץ.

"שלום אדוני הנשיא: הצל אותי ואת משפחתי, אל תשכח אותי כאן", שיגר מוחמד פנייה אל הנשיא באמצעות כלי תקשורת אמריקאים, שהביאו בהרחבה את סיפורו כדוגמה לבעייתיות במבצע הנסיגה של ביידן.

ביידן על הנסיגה מאפגניסטן (צילום: הבית הלבן)

הוא חושש מנקמה מצד אנשי הטליבאן, ולפי חלק מהדיווחים הוא הצליח להגיע עד לשערי שדה התעופה בקאבול, אך שם נמסר לו כי אין אפשרות לחלץ גם את אשתו וילדיו, אותם לא הסכים להשאיר במדינה.

דוברת הבית הלבן שנשאלה על מוחמד, אמרה כי ארה"ב מעריכה את פעולותיו של המתורגמן, וכי הם יעשו הכל על מנת לחלץ אותו בשלום מאפגניסטן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר