בעקבות סכסוכים

הקהילה ברמת בית שמש החליטה: עריכת משאל ובחירת רב

חסידי חב"ד ברמת בית שמש ד' החליטו בצעד חריג, אחרי שנה וחצי של התיישבות, לבחור רב דווקא באמצעות משאל קהילתי. הסיבה: ניסיונות לקעקע את צביון הקהילה (חסידים)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

אחרי כשנה וחצי של התאגדות כקהילה בשכונה החרדית המתפתחת, מתפללי בית הכנסת חב"ד ברמת בית שמש ד' החליטו לקיים בקהילה בחירות בדמות משאל וכך לבחור בעבורה רב רשמי קבוע.

בסיומו של המשאל הוחלט למנות את הרב שמואל רוזנברג, מי שייסד את בית הכנסת ושימש כרוח החיה שלה, לרב הקהילה. לדברי עסקני הקהילה, הרב "ניחן בהנהגה עם מאור פנים לכל אחד, עסק ופעל במסירות נפש בשנתיים האחרונות לרכז ולגבש את מנייני התפילות, ההתוועדויות, השיעורים ושאר פעילויות הקהילה".

הסיבה לבחירת הרב באמצעות משאל, כך לדברי אנשי הקהילה, על אף שהנבחר הוא שהרים והיה דה פקטו הרב במקום במשך שנים, נעוצה בניסיונות גורמים שהגיעו לשכונה, לקעקע את מעמד הקהילה וצביונה.

בעקבות המינוי הגיעו רבני חב"ד ורבנים מקומיים נוספים לברך את הרב החדש ולאחל לו כי יאריך ימים על ממלכתו מתוך בריאות איתנה, וכי יזכה להרים את קרן הקהילה. בין המשתתפים נמנו הרב חיים אליהו גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד ברמת בית שמש ג’, הרב אלחנן כהן מראשי ישיבת מעיינות, הרב דוד ביבאס - הרב בקהילת בית יוסף הספרדי רמב”ש ד1 ונוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר