חגים בעידן קורונה

הודעה דרמטית בגור: "מי שאומת לנגיף פטור מתפילה במניין"

גבאי בית המדרש הגדול של חסידות גור בירושלים שיגר הערב מסר נוקב לחסידים, רגע לפני תפילות הימים הנוראים • "כל מי שלא מרגיש קצת טוב, אפילו בערב ראש השנה, שלא יגיע לירושלים"

שימי שפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בחצר גור קיבלו החסידים הערב (חמישי) הודעה מוקלטת מטעם גבאי בית המדרש הגדול של החסידות, ברחוב ירמיהו בירושלים, על אודות ימי ראש השנה וההתנהגות בכל מה שקשור לנגיף הקורונה.

בהודעה, שהייתה חד משמעית ומסר אותה הגבאי הרה"ח רבי איצ'ה מאיר טאומן, נאמר: " התבקשתי להודיע כי כל הקהל ללא יוצא מן הכלל, אנשים, נשים וטף - כל מי שלא מרגיש קצת טוב, אפילו בערב ראש השנה, שלא יגיע לירושלים, כולל הירושלמים, שלא יבואו לבית המדרש".

עוד מסר הגבאי כי "אם חלילה בראש השנה מישהו מרגיש קצת לא טוב, שיעשה בדיקה ביתית, שניתן יהיה לקבל באמצעות גוי שיוצב במיקום מיוחד, ואם חלילה יצא מאומת שלא יתפלל במניין ולא ישהה ליד אנשים. הוא פטור מתפילה במניין ואסור שיהיה ליד אנשים".

עוד הסביר הרב טאומן כי "לא מדובר באמירה סתם לחוק, אלא כך דורשים ללא שום פשרות, וכי מיום ראשון שלפני ראש השנה משעה 17:00 ועד להודעה חדשה, לא תתאפשר הכניסה לבית המדרש לאנשים, נשים וטף ללא צמיד שיוצמד לכל אחד על היד מבלי להורידו במשך כל החג".

את הצמידים יקבלו כמובן אך ורק אלו שהתחסנו, או שברשותם תו ירוק שתקף להיום, או לחילופין בדיקה שלילית שתיעשה היום, או בדיקה סרולוגית עדכנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר