"הפעילות נמשכת"

חשש מהסלמה: חמאס; נפריח השבוע בלוני תבערה לעוטף

בצל ההקלות של ישראל על רצועת עזה, בחמאס מבהירים, כי הם מעוניינים בהסרה סופית של כלל המגבלות, ובאם ישראל לא תסיר - טרור הבלונים יחזור כבר בימים הקרובים על יישובי העוטף (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)

למרות המאמצים שעושה ממשלת בנט-לפיד, להרגעת הרוחות בגבול עזה, בארגון חמאס לא מתרשמים, ומבטיחים להמשיך את טרור הבלונים.

בהודעה שפרסמו בארגון במהלך השבת נאמר: "אנשינו אינם מקבלים את ההקלות ההדרגתיות של ישראל ואנו נמשיך בפעילות לשבירת המצור של ישראל על עזה, כל עוד המצור לא יוסר נמשיך עם ההפגנות, ונשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו ללחוץ ולאיים על מדינת ישראל".

דובר החמאס, עבד א-לטיף אל-קאנוע, אמר: "הפלסטינים ברצועת עזה נחושים בדעתם לקבל את כל דרישותיו ולשבור את המצור".

כחיזוק לדבריו של דובר הארגון, בסוכנות הידיעות הפלסטינית 'צפא' דיווחו בשבת, כי בעזה נערכים להגברת הפרחת הבלונים ליישובי עוטף עזה בימים הקרובים - במחאה על המשך המצור.

המתיחות בדרום החלה כבר לפני יותר משבועיים, כאשר במהלך העימותים בשבת, נפצע קשה לוחם מג"ב, בראל שמואלי הי"ד, שנפטר השבוע מפצעיו בבית החולים בילינסון.

בישראל ניסו להגיע להקלות בנוגע לשיקום הרצועה, ואף העבירו לרצועה את הכסף הקטארי, שהועבר לרצועה, אך חמאס לא היה מרוצה מההעברה, גם בשל העובדה שהכסף לא כפי שהיה נהוג עד היום, בכסף מזומן במזוודות וכן בשל ההתערבות הישראלית ברשימת הזכאים למענק הקטארי, שהובילה להסרת כ-2,000 מהם מהרשימה.

לפני יותר משבוע: צה"ל תקף יעדי טרור ברצועה (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל אביב כוכבי, התייחס השבוע למתיחות ברצועה ואמר: "אם השקט בדרום לא יישמר, צה"ל לא יהסס לצאת למערכה".

שר הביטחון גנץ, התייחס השבוע לנפילתו של הלוחם בראל חדריה שמואלי ז"ל בהפרות סדר בגבול עזה ואמר כי הוא "מבקש להביע צער עמוק על נפילתו של הלוחם בראל חדריה שמואלי ז"ל, במהלך פעילות מבצעית להגנה על תושבי הדרום. הייתי אצל משפחתו וכך גם הרמטכ"ל, שמענו את כאבם וליבנו איתם גם היום. נמשיך ללוות את המשפחה ולחזק אותה".

"צה"ל עוסק במשימות מבצעיות כל יום, בכל שעה, והוא גוף שתרבות התחקירים בו היא מהטובות בארץ ובעולם. אני סומך על הרמטכ"ל, מפקד הפיקוד וכלל הגורמים, שידעו להפיק את הלקחים הנדרשים באופן הכי עמוק ובשקיפות בכל ההיבטים".

דברי גנץ (טל עוז / משרד הביטחון)

גנץ הבהיר: "אני מבקש להדגיש כי לחיילי צה"ל יש גיבוי מלא לפעול לנטרול כל מי שיש לו אמצעי וכוונה ובהתאם לפקודות. את הוראות הפתיחה באש קובע הדרג הצבאי בלבד, בהתאם לחוק ולפי הצורך המבצעי וכך גם ימשיך להיות."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר