"אחרי שנתייצב"

ללא בושה: זו ההבטחה של בנט לרפורמים

ראש הממשלה בנט, התחייב בשיחה שקיים עם הרפורמים ביום שישי האחרון, לתת להם את מבוקשם - אבל, התנה זאת, אחרי שהתקציב יעבור בכנסת בשלוש קריאות (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בנט, על רקע העיר העתיקה בירושלים (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט, ערך ביום שישי האחרון, שיחת זום עם פעילים רפורמים בארה"ב, והתחייב להעביר את מתווה הכותל.

הממשלה הנוכחית, לא בוחלת בכרסום כרם ישראל, לאחר רפורמת הכשרות והגיור, ראש הממשלה בנט, צפוי לכאורה לאשר את מתווה הכותל - לרפורמים.

בנט, שוחח ביום שישי האחרון כאמור - למעלה מחצי שעה, עם ראשי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית. במהלך השיחה נשאל בנט על מתווה הכותל שמבקש להעניק הכרה לרפורמים ולקונסרבטיבים, ולתת להם שליטה על 'עזרת ישראל' - אותה יזם בנט עצמו בעת שכיהן כשר.

על פי עדות גורם בכיר: "בנט השיב כי הנושא יעלה לשולחן לאחר שתקציב המדינה יעבור בשלוש קריאות, "לאחר שהתקציב יעבור, ותהיה לנו יציבות, נוכל להתחיל להתמודד עם נושאים מסובכים יותר", אמר בנט בשיחה".

לדברי אותו גורם בכיר: "זה לא הפעם הראשונה שבנט מעניק יחס חם לרפורמים בישראל, כזכור, לבנט יש היכרות מעמיקה עם הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בארה"ב ובעבר נפגש עם מנהיגיהם לארוחת צהרים בישראל ותמך בהם."

אחרי שבממשלות הקודמות בראשותו של בנימין נתניהו - הרפורמים והקונסרבטיבים לא הצליחו לקבל הכרה ולחולל שינויים מרחיקי לכת בעיקר בסוגיית הגיור, וזאת בעקבות התנגדותן התקיפה של המפלגות החרדיות, כיום - הממשלה הנוכחית צפויה לצעוד לקראתם ולהעניק להם את דרישותיהם - ללא כל בעיה.

הגר"ד יוסף על מתווה הכותל: "ניאבק בגופינו; שבג"ץ יחשוב שאנחנו ערבים" (צילום וידאו: בן ציון שריף; תמונה: יעקב כהן )

יצוין, כי מלבד שר התפוצות נחמן שי שמזוהה עימם בגלוי, מי שמייצג את הרפורמים והקונסרבטיבים הלכה למעשה בכנסת ישראל הוא ח"כ גלעד קריב, המשמש כיו"ר ועדת חוקה ומשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר