הכל דיבורים

ההבטחות של בנט, שקד וסער לפנות את 'חאן אל אחמר'

נפתלי בנט, איילת שקד וגדעון סער הבטיחו לפנות את 'חאן אל אחמר' ואף תקפו את מדיניות נתניהו להמתין עם הפינוי, אך גם הממשלה בראשותם תבקש דחייה; אלו הבטחותיהם (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שק ובנט (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שרת הפנים, איילת שקד, שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושר המשפטים, גדעון סער הבטיחו בעבר הלא רחוק כי יפנו את המאחז הלא חוקי 'חאן אל אחמר' ואף תקפו את ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, שהבטיח לפנות את חה שוב ושוב את מועד הפינוי.

אך אמש הודיע משרד החוץ כי הממשלה, בראשות נפתלי בנט, תבקש מבג"צ דחייה של חצי שנה בפינוי המאחז: "בהתבסס על עבודת מטה בין סוכנותית הכוללת חוות דעת מדינית של משרד החוץ, המדינה תגיש מחר (5.9) בקשת דחייה של חצי שנה בפינוי חאן אל אחמר".

כך לדוגמא התבטא נפתלי בנט, עת ישב באופוזיציה: "חאן אל אחמר יפונה. מדובר בבנייה בלתי חוקית שהריסתה אושרה בבגצ. במדינת חוק אוכפים את החוק גם אם הקהילה הבינלאומית מתנגדת ומאיימת. מפלגת הבית היהודי תוודא שאכן כך יקרה".

שר האוצר, אביגדור ליברמן, אמר ב-2018: "חאן אל אחמר יפונה. אני מברך את שופטי בג"צ על החלטה אמיצה ומתבקשת- אל מול מתקפת צביעות מתוזמרת של אבו-מאזן, השמאל ומדינות אירופה. איש אינו מעל לחוק. אף אחד לא ימנע מאיתנו לממש את ריבונותנו ואחריותנו כמדינה".

שר המשפטים, גדעון סער, אמר במהלך ביקור במאחז: "השאלה המרכזית היא המאבק על השטח. לתושבים הוצעו חלופות. יש כאן עניין של חוק כאשר מ-2009 הוצא הצו הראשון. פעם אחר פעם ביהמ"ש העליון דחה את העתירות כנגד צווי ההריסה. אין שום ספק שאם היה מדובר ביישוב יהודי, הוא היה מפונה מזמן".

שר הפנים, איילת שקד, אמרה בריאיון ל'סרוגים': "בנט ואני היינו היחידים שהתנגדו לדחיית הפינוי. שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן רוצה לפנות, נתניהו ביקש לעצור והביא את זה לדיון בקבינט. היה דיון סוער, בסוף אני ובנט התנגדנו. יש פסק דין שמאפשר את הפינוי, הדבר היחיד שעוצר את זה הוא נתניהו".

כאמור, למרות ההצהרות, הממשלה בראשות בנט, תבקש היום מבג"צ דחייה של חצי שנה בפינוי המאחז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר