עוד כניעה של בנט

המדינה לבג"ץ: 'התקדמות' במתווה לפינוי חאן אל-אחמר

משרדי הממשלה הגישו ברגע האחרון את המסמך שמסביר את דרישתם מדוע לדחות את פינוי המאחז בחצי שנה נוספת, ואמרו כי "יש התקדמות בגיבוש מתווה הפינוי, אך צריך לדחות את המועד" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
רה"מ בנט בביקורו בחאן אל-אחמר, לפני שמונה לתפקיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר המשפטים גדעון סער ושרת הפנים איילת שקד תקפו השכם והערב את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, בכך שמסרב לקיים את פסיקת בג"ץ, המורה על פינוי מיידי למאחז חאן אל-אחמר הנמצא בדרך לירושלים, והבטיחו כי הם ינהלו "ממשלה עם מדיניות ימנית".

אלא שכניסתם לתפקידיהם לאחר הקמת ממשלה עם מפלגות השמאל בישראל יצרה מצב שהבטחותיהם ואמירותיהם משמשות לרועץ תמידי נגדם. דוגמה נוספת הגיעה אמש (מוצ"ש), כאשר דובר משרד החוץ הודיע כי המדינה תבקש מבג"ץ ארכה נוספת בחובה לפנות את חאן אל-אחמר, שוב בחצי שנה.

ההודעה נשלחה לתקשורת אמש, אבל רק הערב מחלקת הבג"צים במשרדי הממשלה הבכירים הגישו את המסמך הסופי לשופטי בג"ץ. בין היתר נכתב שם: "חלה התקדמות משמעותית במלאכת גיבוש המתווה למימוש צווי ההריסה במתחם. מתווה זה כולל התייחסות למספר היבטים שונים הנדרשים לצורך היתכנות מימושם המוסכם של צווי ההריסה במתחם. מטבע הדברים, ובהינתן רגישות הסוגיה, יבקשו המשיבים (משרדי הממשלה השונים; ר"כ) כי יתאפשר בידם להגיש מסמך חסוי המפרט על אודות המתווה".

בשלב זה מוסיפים עורכי הדין במכתבם לבג"ץ את השיקול המדיני העומד בבסיס הבעיה בפינוי המאחז: "השיקולים הרחבים הנוספים עודם רלוונטיים ומשליכים על עיתוי מימוש הצווים. על רקע מכלול נסיבות אלה, ולאחר שהנושא הונח על שולחנם של הדרגים הבכירים ביותר בממשלה, הגיע הדרג המדיני לכלל החלטה כי נדרש פרק זמן נוסף בטרם ניתן יהיה לפעול למימוש צווי ההריסה במתחם". בפרק זמן ננקב 6 במארס 2022 - חצי שנה מהיום.

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים, מהעותרים לבג"ץ בדרישה לבצע את פינוי חאן אל-אחמר, תקף: "מיומה הראשון של הממשלה הנוכחית, אמרנו שהממשלה תיבחן במעשיה ולא בהצהרותיה. היום אנחנו רואים שבניגוד להצהרות, הממשלה הנוכחית ממשיכה את הקו המסוכן של קודמתה, ומנהלת את מערך אכיפת החוק שלה על פי גחמות של מדינות זרות".

"הבסיס לאנרכיה היא אכיפת חוק באופן בררני וסלקטיבי. לא ייתכן שיש קבוצת אוכלוסייה הזוכה לחסינות מאכיפת החוק בגלל לחץ בינלאומי, בשעה שהחוק נאכף מול אוכלוסייה אחרת. מדינת ישראל משדרת בהתנהלותה כי היא אורחת בשטח, כאשר למעשה היא שולטת במרחב יהודה ושומרון פרק זמן ארוך יותר משל המנדט הבריטי והכיבוש הירדני גם יחד", טען דויטש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר