המצוד נמשך

שר הביטחון גנץ: במוקדם או במאוחר - נתפוס את הנמלטים

שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב בהשתתפות בכירים בצה"ל, בו התייחס למירוץ נגד הזמן ההולך ואוזל במרדף אחר המחבלים: "ששת האנשים נעלמו בתוך המיליונים שחיים פה" (ביטחוני, מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גנץ במפגש עם מפקדים (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

מדינת ישראל ממשיכה במרדף אחר ששת האסירים הביטחוניים שנמלטו מכלא גלבוע, כאשר ההתנהלות באירוע מהווה משימה מורכבת עבור כוחות הביטחון: מצד אחד, מירוץ ללכידת המחבלים במהירות האפשרית, ומצד שני, לשמור על השקט הביטחוני היחסי ביהודה ושומרון, ולא להיגרר לאירועי אלימות נוספים, או אף חלילה לסבב לחימה.

בתום הערכת מצב שקיים שר הביטחון גנץ במחנה סאלם, בה השתתפו ראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק, מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל יניב אלאלוף, ראש המנהל האזרחי תא"ל פארס עטילה, ונציגי שב"כ, מג"ב, המשטרה ושב"ס, דיבר גנץ על המורכבות שבמשימה, ולראשונה הזכיר את האפשרות שלכידת הנמלטים תיקח זמן.

"אני מתרשם שנעשית עבודה נחושה בשילוב זרועות ראוי בין כל הארגונים", אמר שר הביטחון והבטיח: "אנחנו נשים בסופו של דבר את היד על האנשים שנמלטו מבית הכלא תוך כדי פעולה נרחבת בשטח, בין שהוא שטח קרוב לאזור הזה ובין בשטחים רחוקים. נמשיך את הפעילות הזו ונבטיח את הביטחון לאזור הזה. שיתוף הפעולה הזה בין המערכות יימשך ובסופו של דבר, במוקדם או במאוחר, נשים את היד על מי שצריך לשים עליו את היד".

גנץ נגע בבעיה המורכבת של הניסיון ללכוד אנשים ספציפיים בתוך אוכלוסייה אזרחית גדולה, כאשר החשש הגדול במערכת הביטחון היא שרוב ככל הנמלטים כבר הגיעו לאזור ג'נין או ירדן: "אנחנו ממשיכים את הפעילות שלנו בשטח ולצד זאת צריך להבין שמדובר בשישה אנשים בתוך מיליונים שחיים פה. צריך להיות מסוגלים לטפל בשישה האלה ובעוזריהם מבלי שנפר את האיזונים האחרים שנמצאים בתוך השטח. אני מקווה שהיום ייגמר שקט. כך או כך צה"ל ערוך לכל התפתחות בכל אחד מהמקומות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר