בעלות של 40 מיליון ש"ח

קהילת הגר"ש אלתר רכשה מגרש בכניסה לירושלים

ראשי קהילת הגר"ש אלתר חתמו בימים האחרונים על עסקת נדל"ן ענקית על שטח של דונם וחצי בכניסה לעיר ירושלים, בעלות של 40 מיליון שקלים; ואיזו אופציה נחתמה? (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
השטח (צילום: ללא קרדיט)

עסקת נדל"ן ראשונה לקהילת הגר"ש אלתר: ראשי הקהילה חתמו בימים האחרונים על עסקה נדלנית ענקית על שטח של דונם וחצי ברחוב ירמיהו בכניסה לירושלים, בעלות של 40 מיליון שקלים.

רוכשת המגרש הינה העמותה של קהילת ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר אשר פרש מחסידות גור לפני שנתיים והקים קהילה חדשה.

הקרקע נרכשה מידי משפחת אלבוים הירושלמית, ובהסכם הרכישה ישנה אופציה לרכישת שטח סמוך בעתיד. כיום, השטח מאכלס את ישיבת חיי משה, דירות, מוסכים ומבני תעשייה שונים. בקהילת הגר"ש מתכוונים לבנות על השטח 8 קומות עבור בית המדרש ושאר המוסדות של הקהילה החדשה.

כזכור, לפני כשנתיים נוצר בחסידות גור קרע אדיר עם פרישתו של הגר"ש אלתר מהחסידות יחד עם מאה משפחות, פרישה שנמשכת כל העת, כשעד כה כבר פרשו כ-500 משפחות.

רק לאחרונה ערכה הקהילה קמפיין לגיוס המונים והוא הוכתר כקמפיין המוצלח ביותר שערכה חברת צ'רידי. בקמפיין גוייסו למעלה מ-53 מיליון ש"ח מתרומות של כ-48,500 איש.

הקושי הגדול במעבר מחצר גור הוותיקה לקהילה החדשה נובע מכך שהילדים כולם לומדים במוסדות החסידות ומעבר כזה דורש איתור מוסדות חדשים לכל ילדי המשפחה. לשם כך הקימו בקהילת הגר"ש אלתר ישיבות ובתי ספר תוך שכירת מבנים בהון עתק בירושלים ובערים אחרות.

מבחינת הקהילה, לרכישת המגרש כעת ברחוב ירמיהו בירושלים בכניסה לעיר יש בה אמירה ברורה - החצר מתבססת ומתפתחת גם מבחינה כלכלית ומעשית.

אחד מבכירי החצר החדשה אומר ל'כיכר השבת' כי "זו רכישה ראשונה שלנו, ונמשיך הלאה ככל שנצטרך. עלות הקמת הפרויקט עד סוף בנייתו יגיע לכ-180,000,000 ש"ח. אם נצטרך, נרכוש גם את השטח הסמוך לשטח שנרכש. הכוונה היא להקים מבנה בן 8 קומות שיהיה הבסיס למוסדות הקהילה".

יצוין כי קהילת הגר"ש אלתר נתמכת גם בידי בעלי הון מהארץ ומחו"ל, ביניהם כאלו שהיו עד לא מכבר חלק מהתורמים הנכבדים של חסידות גור, כמו למשל בעלי 'אושר עד', הנגיד הבריטי מנדי טייטלבוים, בעלי ההון מאיר מלניק ומוטי קליין מניו יורק ופילנטרופים ידועים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר