"תקועים עם המנגנון"

שוב זיגזג של בנט: שוקל להחזיר את מזוודות הכסף לרצועה

למרות שהצהיר מפורשות אחרת, תוך שעוקץ את נתניהו, ראש הממשלה נפתלי בנט שוקל להחזיר את מזוודות הכסף לרצועת עזה • בין הסיבות: קושי במציאת פתרון חלופי • החלטה בימים הקרובים (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל)

ראש הממשלה נפתלי בנט שוקל להחזיר את מזוודות הכסף לרצועת עזה. זאת למרות התחייבויות ברורות, ואף פומביות שלו שעבר, כי לא ינהג כך. כך מדווח איתמר אייכנר ב-Ynet.

לפי הדיווח, אחת הסיבות לשינוי בעמדה היא הקושי במציאת פתרון אחר בעבור תושבי הרצועה, שאינו כולל העברת מזומנים. אין בנק בנמצא שמוכן להסתכן בהעברת כספים, ומנגד גורמי הביטחון מתריעים כי התחממות בדרום עלולה להתלקח במידה והכסף לא יגיע לתושבי הרצועה

ההחלטה בנושא טרם התקבלה, וזו צפויה להתקבל בימים הקרובים כאשר נכון לעתה הדבר נשקל בחיוב.

ב-Ynet צוטט גורם ביטחוני בכיר שאמר היום (ראשון) כי "אנחנו תקועים עם המנגנון. מחפשים פתרונות שלא דרך הבנקים ברשות הפלסטינית כמו שמצאנו עם הנזקקים. נעשה הכול כדי לא לחזור למזוודות הכסף".

רק לפני כחודשיים וחצי הצהיר בנט פומפוזית הפוך. בפתח ישיבת הממשלה בשלהי חודש תמוז, אמר: "אנחנו גם עובדים על פתרון שיאפשר את הסיוע ההומניטארי לתושבי עזה, אבל ללא מזוודות הדולרים. מזוודות הדולרים זה משהו שירשנו, וצריך לעבור מן העולם".

לשכת ראש הממשלה הגיבה: "כפי שפורסם באופן רשמי, המענק הקטארי לנזקקים ברצועת עזה הוסדר ע"י מנגנון בשיתוף עם האו"ם, כאשר המענק מועבר בתלושים ולא במזוודות עם כסף מזומן כפי שקרה בעבר. בנוגע לחלק השלישי במענק, נבחנות אלטרנטיבות שונות על ידי מערכת הביטחון.

"לכשיימצא מתווה ראוי שמבטיח שהכסף לא יגיע לפעילות טרור, הוא יוצג על ידי שר הביטחון לראש הממשלה. המתווה הקודם לא יחזור על עצמו. ראש הממשלה יגבש עמדה לאחר שיוצגו לו האפשרויות השונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר