בנט שוב יכנע?

שלושה חודשים להשבעתה: הממשלה בעימות פומבי

בעצת ח"כ לזימי מהעבודה, ועדת הכספים הוציאה את עמותת "עד כאן" הימנית מהדיון האם מגיע לה הטבות מס מהמדינה - ובימין זועמים. שרת הפנים שקד: "אחרי הבדיקה, ההטבה תאושר" (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בתשרי תשפ"ב | 12.09.21
איילת שקד ומירב מיכאלי. אחראיות למאבק (צילום: פלאש 90)

ועדת הכספים דנה היום (ראשון) בשאלה אילו עמותות זכאיות להטבות מס מהמדינה, על פי הקריטריונים שנקבעו בחוקי עבר ובדיון שמתקיים אחת למספר חודשים. במהלך הדיון הגיעה דרישה מהאגף השמאלי בקואליציה, מצד חברת הכנסת נעמה לזימי מהעבודה, להוציא מרשימת העמותות שביקשו את הטבות המס את ארגון "עד כאן" הימני.

לאחר דין ודברים, סוכם עם יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו, אכן להוציא את ארגון "עד כאן", למען בדיקה בראשות המסים.

ח"כ לזימי חגגה בטוויטר את ההישג: "בוועדת הכספים נשמעו לבקשתי לא לאשר סעיף 46 לעמותת 'עד כאן', עד לבחינה של רשות המיסים לגבי אופי הפעילות הפלילית של העמותה. גוף שרודף פעילי שלום וזכויות אדם, במעשים פליליים ומפוקפקים, עם תורמים אנונימיים, לא צריך לקבל את כספי המדינה דרך הטבות מס. עמותה שמליץ היושר שלה הוא איתמר בן גביר, לא ראויה לתמיכת המדינה", טענה הח"כית שנכנסה במסגרת "החוק הנורווגי".

ההחלטה עוררה סערה בימין, ושוב דחקה את מפלגות ימינה ותקווה חדשה לפינה, בשל שהייתן בקואליציה בעלת סממני שמאל רבים. הליכוד בראשות בנימין נתניהו ניצלה את המעמד, ותקפה: "ממשלת השמאל של בנט שמינתה את תומך המחבלים וואליד טאהא לראשות ועדת הפנים, העבירה היום החלטה מבישה בוועדת הכספים - למנוע את מימון עמותת 'עד כאן' שפועלת נגד ארגוני החרם על ישראל ובעד לוחמי צה"ל. עמותה שנלחמת בעולם למען האמת של ישראל זכאית לתמיכה וסיוע ממשלתי כדי שתמשיך לפעול למען לוחמי צה"ל. נילחם בהחלטה הרעה הזאת ונפעל לביטולה".

כמה שעות לאחר מכן, וההחלטה הובילה לסערה בממשלה, שיצאה בראש חוצות. שרת התחבורה, יו"ר העבודה מרב מיכאלי, שיבחה את ח"כ נעמה לזימי וכתבה: "ורק התחלנו".

אלא שאז שרת הפנים, איילת שקד מימינה, הודיעה שלא תיתן למציאות בה ארגון "עד כאן" לא תקבל הטבות מס: "וסיימתם", השיבה למיכאלי. "אחרי הבדיקה ברשות המיסים, הנושא יחזור לדיון בוועדת כספים - והעמותה תאושר".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, פנה לשרת הפנים איילת שקד ועקץ: "השרה שקד, הערב הבנת סוף סוף שאת בממשלת שמאל? את יכולה לשנות את זה. הפילי את הממשלה הרעה הזו, ותקימי יחד איתנו ממשלת ימין אמיתית".

מארגון "עד כאן" נמסר: "אנו מודים לכל חברי הכנסת שתמכו היום בארגון שהוא השכפ"ץ של חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. כעת, השרים והח"כים מוזמנים לעשות את הברור מאליו ולחזק את מי שמגן על חיילי צה"ל ושומר על תדמיתה של מדינת ישראל. יש לעשות את הדרוש ולאשר את סעיף 46 בהקדם האפשרי. במיוחד, כאשר ארגונים שתולים תומכי חרם זוכים בכך כבר שנים להטבה הזאת, על חשבון משלם המיסים הישראלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר