עוּלוּ אוּשְׁפִּיזִין

המאבקים בצד ומרבים שלום: ה"אושפיזין" של חברי הכנסת

לכבוד חג הסוכות שאלנו חברי כנסת איזה פוליטיקאי הם היו רוצים לארח? • פינדרוס סטה מהשאלה למען מטרה נעלה, ארבל החמיא למסורתי בכחול לבן ובוסו - לתקוות הימין האחרונה (פוליטי בסוכה)

סוכות בירושלים (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

חג הסוכות מתאפיין בייחודו בשבעת האושפיזין שמגיעים לבקרנו מדי יום ביומו, כאשר אחת ממטרות החג היא להרבות בקשרי ידידות, בין קרובים לרחוקים. שנה וחצי לפרוץ מגיפת הקורונה, ועם הצורך בריחוק חברתי ואחרי שלושה סגרים, השנה אנו חוגגים ללא הגבלות - אך עדיין עם צורך להישמר ולהיזהר.

כחלק מכך, אנו ב'כיכר השבת' פנינו לחברי הכנסת בשאלה: איזה פוליטיקאי אחר היית מארח בסוכתך?

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, ענה בפשטות: "הייתי רוצה לארח את משיח צדקנו, מה השאלה בכלל?".

ח"כ משה ארבל מש"ס פרגן לחבר מהגוש הנגדי, ראש עיריית ירוחם לשעבר וכיום ח"כ מטעם כחול לבן: "הייתי רוצה לארח בסוכתי את יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון". בין השניים קיימים קשרים טובים, לאחר שפעלו יחד להקמת השדולה המסורתית בכנסת, עקב כך שביטון מגדיר את עצמו כ"יהודי מסורתי".

ח"כ אוריאל בוסו מש"ס הזמין את התקווה האחרונה בגוש הימין לממשלה נגדית בכנסת ה-24, האיש שיכול להחזיר את מפלגתו לממשלה: "הייתי רוצה לארח בסוכתי את שר הביטחון, בני גנץ", אמר בוסו – והסביר: "אמנם הוא שותף מלא לממשלה הנוכחית, בה פגעו ופוגעים בחגי ישראל ובתורת ישראל, אבל תפקידנו בסוכת השלום להתנתק, או לנסות כמה שיותר לגרום לאהבת האושפיזין, החגים והיהדות. גנץ הוא האיש שיוכל לקבל - ולהתקבל בשמחה - עם הערכים שלו וניסיונו הרב להבין מה הוא הצד הנכון והאור הגדול. יהי רצון שבזכות שבעת האושפיזין נצליח להשכין שלום בעם ישראל", איחל.

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי, החמיא גם הוא לחבריו בסיעה: "בסוכתי הייתי רוצה לראות את כל חבריי מסיעת ש"ס בכנסת, הסיעה הכי חרוצה אשר מייצגת את בוחריה ואת כלל ישראל בהצטיינות ובמסירות, בשעות לא שעות, לילה כיום, עם הרבה לב והרבה נשמה".

ח"כ יום טוב כלפון מימינה, שעלה מצרפת כדי לשרת בצה"ל ומנסה לפעול בכנסת למען העולים החדשים, הזמין לסוכתו אדם שכבר לא יוכל להגיע: "הייתי שמח מאוד לארח את ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר ז"ל, ששינה את פני המדינה בזכות הבאת למעלה ממיליון יהודים לארץ ישראל ופעל רבות למען קיבוץ הגלויות", אמר כלפון. "הוא היה איש ארץ ישראל השלמה, שעמד מול כל הלחצים הבינלאומיים ולא היה מוכן לוותר על סנטימטר אחד מאדמתנו. הייתי רוצה לקבל ממנו השראה".

ח"כ יום טוב כלפון (צילום: כיכר השבת)

ח"כ מיכל וולדיגר סיפרה כי בפועל, אל סוכתה הפרטית יגיעו חבריה בכנסת: "אני מארחת בסוכתי את כל סיעת הציונות הדתית. כל עם ישראל מוזמן להגיע לסוכתנו - עם תו ירוק כמובן", הדגישה.

ח"כ מיכל וולדיגר (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר