מידע מודיעיני הוביל לסיכול

צעיר תכנן לפוצץ בית כנסת ביום הכיפורים; החשודים נעצרו

מידע מודיעיני מדויק שהגיע לידי כוחות הביטחון בגרמניה, הצליח לסכל בליל החג מתקפה אנטישמית על בית כנסת ביום הכיפורים • 4 חשודים נעצרו, בהם צעיר שכתב ברשת כי "יפוצץ את ביה"כ" (עולם)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
שוטרים בגרמניה. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

ניסיון פיגוע בבית כנסת בעיר האגן שבמערב גרמניה סוכל אמש (הלילה בין רביעי לחמישי) בידי כוחות הביטחון המקומיים. המשטרה עצרה ארבעה חשודים בתכנות הפיגוע, ככל הנראה על רקע אנטישמי.

לפי הדיווחים מידע מודיעיני מדויק ביותר שהגיע למשטרה, "בידי ארגון ביון זר" דיווח על התכנון של הארבעה לבצע פיגוע בבית הכנסת בזמן תפילות יום הכיפורים. המידע כלל מועד מדויק ומיקום.

המשטרה ערכה מבצע מודיעי, עקבה אחר כמה אנשים סרקה בתים ומקומות עד שלכדו את החשודים, בהם נער ממוצא סורי בגיל 16. שר הפנים מסר כי המידע המודיעיני שסיפר על הכוונה לבצע מתקפה בבית הכנסת היה מדויק וספציפי.

לפי דיווח ב"דר שפיגל", אחד מן הנערים החשודים שנעצרו, המתגורר בעיר, כתב ברשת חברתית כי בכוונתו "לפוצץ את בית הכנסת".

בעקבות המידע התפילות בבית הכנסת בוטלו וכוחות הביטחון תגברו את האבטחה סביב בית הכנסת אתמול וניסו למצוא אחר מטעני חבלה אך מאום לא נמצא.

כזכור, לפני שנתיים בוצע פיגוע ירי בעיר האלה שבגרמניה בעיצומו של יום הכיפורים ובו נרצחו שני בני אדם. התוקפים אז ניסו לפרוץ לבית הכנסת בזמן תפילת יום הכיפורים, בעת ששהו במקום כ-70 מתפללים, אך נבלמו על ידי המאבטחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר