בתדרוך בכנסת

גנץ: "לא חושש מרה"מ חרדי; דרעי מוכשר"

שר הביטחון התייחס בתדרוך כתבים חרדים לאיראן, רצועת עזה, בנימין נתניהו, המפלגות החרדיות והממשלה החדשה: "הממשלה הזו מורכבת, אבל היא יחסית ממשלה טובה" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גנץ, בתדרןך היום (צילום: כיכר השבת)

שר הביטחון בני גנץ העניק היום (ראשון) תדרוך לכתבים חרדים, כשברקע חרושת השמועות על כך שיפיל את ממשלת בנט-לפיד, ויקבל את ראשות הממשלה בממשלת ימין-חרדים-כחול לבן. הוא התייחס בדבריו למאבק בגרעין האיראני, בעית עזה ורצף ההסלמות הבלתי נגמר, הממשלה החדשה ויחס החרדים אליה.

באשר להתעצמות האיראנים, שר הביטחון גנץ, שמטפל בנושא עוד מימיו כרמטכ"ל, אמר כי על אף רצונות ממשל ביידן להגיע להסכם גרעין חדש עם איראן, הוא לא נותן לכך סיכויים רבים: "אני חושב שהסיכוי להסכם גרעין חדש לא גבוה, ולכן צריך להכין שתי תוכניות חלופיות. ישנו מאבק בלתי פוסק והיערכות מתמדת בנושא. איראן היא איום עולמי, אזורי ואז ישראלי", אמר גנץ.

במהלך השבוע שחלף חגגו בישראל ובמדינות ערביות שנה לחתימת "הסכמי אברהם", הסכמי נורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין ודרום סודאן. במענה לשאלת 'כיכר השבת' השיב גנץ כי ייתכן וסעודיה, המעצמה הערבית הגדולה בעולם, תגיע להסכם רשמי עם ישראל: "יש תהליך מתקדם של מדינת ישראל כעובדה מוגמרת במזרח התיכון. נורמליזציה עם סעודיה זה דבר שיכול לקרות בעתיד. זה לא מופרך - אבל זה לא יקרה מחר בבוקר".

באשר לבעית עזה הלא נגמרת, שגם לאחר מבצע "שומר החומות" הירי לעוטף עזה לא נפסק, אמר שר הביטחון: "יש מתכונת לכבוש את הרצועה - אבל זה לא באינטרסים שלנו כרגע".

מבחינה פוליטית, יו"ר כחול לבן, על שמונת מנדטיו, מחזיק בכוח גדול כאשר הוא היחיד שנמצא בממשלת בנט-לפיד וקשריו עם הצד השני עוד יחסית טובים, מה שמגדיל את הציפיות אצל הליכוד, ש"ס ויהדות התורה לממשלה חליפית איתו - כבר בכנסת הזו. לגנץ הוצע לקבל ראשות ממשלה, אך כעת הוא מסרב בצורה כמעט ברורה: "את חוסר האמון שלי כלפי נתניהו הוא רכש בשתי ידיים ובהפרת הבטחותיו. הממשלה מתפקדת היטב".

השר בני גנץ נשמע מרוצה מהממשלה שממלאת 100 ימים להשבעתה, וקרא לאריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן: "הממשלה הזו מורכבת, אבל היא ממשלה טובה. מקווה שהמפלגות החרדיות יצטרפו בשנה הקרובה לקואליציה הזו, כי הן חלק בלתי נפרד מהאוכלוסייה. יש תפקידי שרים שמוחזקים כפיקדון, בעיקר במפלגות הימניות, שמיועדים לחברה החרדית".

במענה לשאלת 'כיכר השבת' בנושא, דחה יו"ר כחול לבן טענות מפי בכירים בקואליציה, לפיהם יפיל את הממשלה - כדי למנוע את הרוטציה משותפו לשעבר ויריבו מאז השבעת ממשלת נתניהו-גנץ, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "מקווה שהממשלה תאריך ימים ושתתקיים הרוטציה. כל עוד כחול לבן תקבל את מקומה, כך גם יקרה".

עוד אמר גנץ, כי הוא אינו חושש כלל מהיום שיהיה בישראל ראש ממשלה חרדי, "דווקא אריה דרעי בחור מוכשר מאוד", הוסיף גנץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר