בנו של הבבא חאקי

הלך לעולמו השר לשעבר אהרון אבוחצירא

בבית החולים 'איכלוב' הלך לעולמו השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל, בן 83 בפטירתו • המנוח הוא אחיין של סידנא הבבא סאלי ובנו של הבבא חאקי • ייטמן בעיר רמלה (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אהרון אבוחצירא ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

השר וח"כ לשעבר אהרון אבוחצירא הלך היום (שלישי) לעולמו בבית החולים 'איכלוב' בתל אביב, בן 83 היה בפטירתו. המנוח הוא בנו של הבבא חאקי זיע"א ואחיינו של סידנא בבא סאלי זיע"א.

בהודעה מטעם המשפחה נאמר כי: "מועד הלוויה יקבע בהמשך אך הוא יקבר ברמלה שם כיהן כראש העיר, ויטמן למנוחת עולמים בחלקה המשפחתית בבית העלמין הישן לצד אביו, רבי יצחק אבוחצירא".

אבוחצירא נולד בעיר ארפוד שבמרוקו ועלה לארץ יחד עם אביו הגדול בשנת התש"ט. בשנת 1972 נבחר לראשות העיר נהריה, חמש שנים לאחר מכן נבחר לכנסת מטעם המפד"ל ושימש בתפקיד שר הדתות, כהונתו יזם את חוק הרבנות הראשית.

כמו כן, שימש אבוחצירא כשר הרווחה ושר הקליטה. במהלך כהונתו יזם את חוק זכויות הביטוח לאומי הכולל את קצבת זקנה, קצבת ילדים ודמי אבטלה.

אחיינו, ח"כ אוריאל בוסו, אמר הערב: "בצער רב וביגון קודר קיבלנו את הידיעה הקשה על פטירתו של דודי היקר השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל, שתרם תרומה אדירה למדינה, סייע למוחלשים ביותר, בחברה הישראלית הוא אהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל.

"סייע לשכבות החלשות ובין ההישגים הבולטים שהצליח להעביר שורה של חוקים שיסייעו בעבורם, חוקק את זכויות הביטוח לאומי, קצבת זקנה, קצבת ילדים, ועוד, זה הדרך שעליה הוא גדל בבית אביו, הסבא הגדול עטרת ראשינו סידנא בבא חאקי זצוק"ל, כך נזכור אותו תמיד. יהי זכרו ברוך‬".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "בשמי ובשם רעייתי אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל. אהרון היה בן למשפחת אבוחצירא המפוארת שעלה לארץ ממרוקו, שירת שנים רבות את מדינת ישראל ואזרחיה כאיש ציבור וכשר בממשלה. בשיחותי עימו התרשמתי תמיד משכלו החריף ומליבו החם. במשך שנים הוא שימש כקול לאזרחים רבים שקולם לא נשמע. מן השמים תנוחמו".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "קיבלתי בצער רב את ההודעה על פטירתו של ידידי ורעי, השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז״ל, בנו של רבה הראשי של רמלה ולוד סידנא באבא חאקי זצוק״ל, אשר המשיך את דרכו של אביו ופעל במסגרת תפקידיו בממשלה ובכנסת לחיזוק הדת והמסורת בקרב בני עדות המזרח ולצמצום הפערים בחברה.

"פעלנו רבות במשותף בתחומים אלה, ותרומתו הגדולה למאבק המזרחי שבסופו קמה תנועת ש״ס תיצרב לעד בתולדות עמינו.

"תנחומיי למשפחתו הכבודה ולאחיו הרבנים הגדולים, רבי יחיאל שליט"א רבה של העיר רמלה, רבי שמעון שליט"א ראש מוסדות נר יצחק. יהי רצון שלא תדעו עוד צער, יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר