מכה לבנט ולפיד

עיכוב בסיוע האמריקני למימון לכיפת ברזל

הסעיף בתקציב האמריקני שכלל העברת מיליארד דולר לסיוע חירום לישראל עבור הצטיידות במיירטים ובסוללות כיפת ברזל - הוסר ברגע האחרון; ואת מי שר החוץ לפיד מאשים? (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
כיפת ברזל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ברגע האחרון הוסר הסעיף בתקציב האמריקני שכלל מיליארד דולר לסיוע חירום לישראל עבור הצטיידות במיירטים ובסוללות כיפת ברזל.

הסיבה להסרת הסעיף אמש (שלישי) היא התנגדות חברי קונגרס אנטי-ישראלים, מהמפלגה הדמוקרטית, שיצביעו נגד התקציב במידה והסעיף לא יוסר. בין חברי הקונגרס שאיימו: אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, רשידה טליב ואילהאן עומאר.

בעקבות איומיהם, המפלגה הדמוקרטית הסירה את הסעיף מהחוק, וכך ישראל תאלץ להתמודד עם עיכוב משמעותי במימון מערכת ההגנה האווירית.

האמריקנים הבטיחו לבנט וגנץ כי יעבירו את הסיוע התקציבי כדי להשלים את מלאי המיירטים וכן כדי שישראל תוכל לרכוש סוללות חדשות שישפרו את מערך ההגנה מפני הרקטות אך הכנסת המימון לכך, לחוק התקציב, הובילה כעת לעיכוב חסר תקדים, כאשר לראשונה, תחת ממשלת בנט ולפיד, האמריקנים מעכבים מימון למערך ההגנה הישראלי.

במשרד החוץ ומשרד הביטחון בישראל קיבלו בהלם מוחלט את הצעד בו בית הנבחרים האמריקני לא מאשר סיוע ביטחוני לישראל, דבר שלא זכור כמותו.

כעת, בממשל ביידן צפויים להביא את החוק לסיוע לישראל - בנפרד, בתקווה שהוא יאושר בקונגרס, כפי שהנשיא ג'ו ביידן הבטיח בקולו.

שר החוץ, יאיר לפיד שוחח אמש עם סטני הוייר, מנהיג הרוב בבית הנבחרים ביחס לסיוע האמריקאי למערכת כיפת ברזל. לפי לשכת לפיד, "בשיחה עלה כי מדובר בדחייה טכנית שנבעה מהויכוח בקונגרס סביב תקרת הגרעון בתקציב האמריקאי".

עוד נמסר מלשכת לפיד כי "מנהיג הרוב בבית הנבחרים חזר על מחוייבותו שלו, של הבית הלבן, של ננסי פלוסי יו"ר בית הנבחרים ושל סנטור שומר, מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט שהתחייבו בפני ממשלת ישראל שתקציב הסיוע עבור כיפת ברזל יועבר בזמן הקרוב. השר לפיד הודה למנהיג הרוב הוייר על מחויבותו והדגיש את הצורך באישור הבקשה בהקדם האפשרי להבטחת צרכי הביטחון של ישראל".

לפיד, כצפוי, בחר להאשים את הממשלה הקודמת ואמר כי "אחרי שנים שבהן הממשלה הקודמת הזניחה את הקונגרס והמפלגה הדמוקרטית, וגרמה נזק ניכר ליחסי ישראל-ארה"ב, אנו בונים היום מחדש יחסי אמון עם הקונגרס. אני מודה לממשל ולקונגרס על מחוייבותם האיתנה לבטחון ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר