הודיע רשמית

אובססיבי? כך בנט יבדיל את עצמו מנתניהו באו"ם

טבילת האש של נפתלי בנט בבמה הבינלאומית: דובר ראש הממשלה הבהיר כי נאומו הצפוי בעצרת האו"ם "לא יהיה כמו של נתניהו" • בליכוד הגיבו: "כדאי שבנט יקרא נאומים אלו בעיון וילמד איך כובשים תשומת לב" (בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
מימין: נתניהו באו"ם. משמאל בנט (צילומים: Avi Ohayon/GPO Yonatan Sindel/Flash90)

נאומו הצפוי של ראש הממשלה נפתלי בנט באו"ם לא ישלב "עזרים, בריסטולים, ציורים וכיוצא באלו״, זאת בשונה מקודמו בנימין נתניהו, שנהג לא אחת לשלב תרשימים ועזרים שכאלה. כך הודיע היום (חמישי) מתן סידי, דובר ראש הממשלה.

ביום שני הקרוב, בשעה 16:00 אחר הצהרים שעון ישראל, יישא בנט את נאומו בעצרת הכללית של האו"ם. נאומו צפוי להתמקד בנושאים הקשורים לביטחונה והגנתה של מדינת ישראל מול גורמים, כולל מוסד האו"ם, המבקרים את המדינה בצורה לא הוגנת.

לדברי סידי, הנאום יכלול גם התייחסות של בנט לאיראן. המסר שיעביר ראש הממשלה הוא כי הממשלה תעשה כל מה שנדרש בכדי להתמודד בנושא איראן. אזהרות והתרעות לא יעמדו על הפרק במהלך הנאום.

בליכוד הגיבו להודעת דוברו של בנט: "האובססיה של בנט להיבדל מנתניהו בכל דרך עולה למדינת ישראל ביוקר במאבק בקורונה, במאבק בגרעין האיראני ובמאבק המדיני מול הפלשתינים", מסרו.

לדברי הליכוד, "אם בנט היה אובססיבי כלפי הקורונה כמו שהוא אובססיבי כלפי נתניהו, הוא לא היה מתעכב חודשיים בהבאת החיסונים שרה"מ נתניהו הזמין עבור אזרחי ישראל ובכך היה מונע את מותם הטראגי של רבים מ – 1200 הישראלים שמתו מוות מיותר מקורונה.

"לגבי איראן, במקום להביע בעוצמה את התנגדות ישראל לחזרה להסכם הגרעין מעל לכל במה, כפי שעשה רה"מ נתניהו באופן מזהיר, בנט מכריז שלא ינהל מסע ציבורי נגד החזרה להסכם זה. זאת, אחרי שכבר הגביל את חופש הפעולה המבצעי של ישראל כשהתחייב שלא יהיו פעולות סיכול נגד הגרעין האיראני שיפתיעו את ארצות הברית.

ולגבי הפלשתינים, בניגוד לראש הממשלה נתניהו שבמשך שנים רבות בלם לחצים אדירים לחלוקת ירושלים, הוביל להכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל ולפתיחת שגרירות אמריקנית בעיר, בנט מתקפל בפני הלחצים ולא מסרב לדרישה האמריקנית לפתיחת קונסוליה לפלשתינים בלב ירושלים".

בליכוד הוסיפו: "במקום לתקוף באופן מגוחך את נאומיו הרבים והמוצלחים של ראש הממשלה נתניהו באו"ם, כדאי שבנט יקרא נאומים אלו בעיון וילמד איך כובשים את תשומת לב העולם ומגייסים אותה לטובת האינטרסים של מדינת ישראל".

נתניהו בעצרת האו"ם, לפני כעשור (פלאש 90)

ביום שלישי השבוע נאם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן באו"ם והתייחס לסוגיית הגרעין האיראני. "ארה"ב מחויבת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", אמר ביידן. יחד עם זאת הדגיש כי ארה"ב מוכנה לחזור לשיחות הגרעין עם איראן.

הנשיא ביידן התייחס גם לסוגיה הפלסטינית ישראלית ואמר כי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון שיבטיח כי ישראל תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית, הנשיא הדגיש: "אנחנו רחוקים מזה כרגע אבל חייבים להמשיך לנסות". ביידן קרא לעולם לעבוד בשיתוף פעולה לשלום: "ארה"ב מוכנה לעבוד עם כל מדינה שחותרת לפתרונות בדרכי שלום. בואו ניגש לעבודה, בואו נבנה את עתידנו עכשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר