מחדל בריחת האסירים

נציבת שב"ס מעוניינת בפיטורי מפקד הכלא

רב גונדר קטי פרי החליטה להשיב מלחמה, ברקע התדרוכים על הצורך בפיטוריה: "לא אהיה השעירה לעזאזל" • למרות זאת, אמרה כי רצתה להדיח מיידית את מפקד הכלא (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
רב גונדר קטי פרי, בכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע ערב ראש השנה מתחה את כוחות הביטחון הישראליים במשך כשבועיים, עד תפיסת שני הנמלטים האחרונים במבצע מורכב של הימ"מ בג'נין.

אחד השמות שעמד בראש הביקורות היה של רב-גונדר קטי פרי, שמונתה להיות נציבת שב"ס, המקבילה של הרמטכ"ל בצה"ל, רק לפני כחצי שנה. פרי נמנעה מלהתבטא תקשורתית במהלך הימים שחלפו מאז והגיעה רק לוועדה לביטחון הפנים, אבל לא שקטה על השמרים.

בשיחה עם מקורביה אמרה נציבת שב"ס כי בחנה את סמכויותיה החוקיות מבחינת יכולתה להכריע באשר להדחתו המיידית של מפקד כלא גלבוע, פרדי בן שטרית, מתפקידו. השר לביטחון הפנים עמר בר לב נתן אור ירוק למהלך, אך היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט, בלם זאת עד לסיום ועדת הבדיקה הממשלתית שהוקמה מייד לאחר אירוע הבריחה.

נציבת שב"ס הסבירה כי הסיבות למחדלים הרבים שנגלו לעין כל עם בריחת ששת האסירים הביטחוניים לא קשורות לשב"ס: "יכולתנו לשנות מדיניות לגבי אסירים ביטחוניים מוגבלת מאוד. זה שב"כ, צה"ל וראש הממשלה. אני ביקשתי, אבל לא הסכימו לקיים דיונים".

רב גונדר פרי הבהירה למקורביה כי על אף המחדל, היא לא תתפטר מיוזמתה: "אני פה קצת יותר מחצי שנה וכבר הובלתי שינויים גדולים", טענה. "אני לא אהיה השעירה לעזאזל". באשר לטענות לפיהן פעלה למען אחיה, הגיבה: "אני לא עסקתי מעולם בענייני האחים שלי, אני בכלל לא מדברת איתם. זה שקר מוחלט. שופכים את דמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר