סידני התכנסה

צפו: שוואקי במופע לקהילה הנמצאת בסגר

כבר חודש שלישי ברציפות שאזרחי סידני נתונים בסגר קשוח בעקבות הקורונה; ביוזמת הקהילה היהודית התקיים היום מופע חג מקפיץ של הזמר יעקב שוואקי למאות היהודים • צפו (TV)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום תמונה: יח"צ, ארכיון 'כיכר השבת')

סגר קשוח שנמשך כבר בחודש השלישי ברציפות בסידני שבאוסטרליה, הביא את בתי הכנסת להישאר סגורים על מנעול ובריח, שוממים ללא נפש חיה גם בחג הסוכות. הזמר יעקב שוואקי מקיים כעת מופע בחינם בעבורם. 'כיכר השבת' העביר את המופע בשידור ישיר.

הקהילה החרדית בסידני חגגה את החג ביחידות ללא מניינים. הסוכות הניידות הופצו בכל העיר להביא את השמחה ומנהגי החג ליהודים בבידוד. הרב חיים ליוי מבית הכנסת 'סידני׳ס שול' שוחח עם הזמר החסידי יעקב שוואקי, ולשאלת שוואקי איך מתמודדים עם הסגר, ענה לו הרב: "המחלקות הפסיכיאטריות מלאות יותר ממחלקות הקורונה. וזה מסביר הכל".

הזמר מיאן להאמין למצב העגום, וסיפר בדמעות על החברים שאיבד בתחילת פרוץ המגיפה, ושקשה להאמין שחלק מעם ישראל עדיין במצב הקשה הזה. חייבים לחזק את הקהילה, אמר הזמר.

אנשים רבים בקהילה החרדית תרמו לאירוע שמחת בית השואבה, והזמר החליט לשיר בשידור חי חינם. "הצימאון לשמחה ושגרה, היא כמו מים לנפש עייפה. מקווים מאוד שחלק הארי של המגיפה מאחורינו", אומר הרב חיים ליוי ל'כיכר השבת'. "מקווים לרקוד עם התורה, בבית הכנסת עם כל הקהילה".

האירוע הוקדש לזכרו של השוטר בראל שמואלי הי"ד שנפל בגבול עזה בחודש שעבר.

צפו במופע המלא >

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר