בצל השוויון

הבחירות בגרמניה: יתרון קל לשמאל, הימין בשפל היסטורי

מספירת רוב קולות הבוחרים עולה כי המפלגה שמרקל הנהיגה נמצאת בשפל היסטורי. הירוקים והשמרנים יכרתו ברית אחים ויהיו לשון מאזניים. מנהיג השמאל: "נעשה הכל להקים ממשלה" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

אחרי לילה מתוח ומירוץ צמוד בין אולף שולץ מועמד המפלגה הסוציאל דמוקרטית (SPD) בגרמניה, לארמין לאשט, מחליפה של מרקל בהנהגת המפלגה הנוצרית דמוקרטית (CDU) עולה כי הסוציאל דמוקרטים יהיו המפלגה הגדולה בית התחתון, והמפלגה שהונהגה ביד רמה בשנים האחרונות ביד הקנצרלית המכהנת אנגלה מרקל - נמצאת בשפל חסר תקדים.

שתי המפלגות שיהוו לשון מאזנים הן מפלגות הליברלים והירוקים, שלפי הלך הרוח בגרמניה ילכו שתי המפלגות לברית אחים, ויכריעו את זהות הקאנצלר הבא.

אלו המפלגות שיתמודדו לבית התחתון בגרמניה

סקירה מקיפה: מי יחליף את אנגלה מרקל

למרות שאפשרות הקמת קואליציית מרכז-ימין בראשות ארמין לאשט אפשרית, הלך הרוח בגרמניה מדבר על ניצחון מסוים לסוציאל דמוקרטים, בין היתר בשל התחזקות השמאל במדינה בחודשים האחרונים על חשבון הימין.

כעת הפרשנים בגרמניה מדברים על הקמת קואליציית מרכז שמאל בראשות אולף שולץ והמפלגה הסוציאל דמוקרטית, יחד עם מפלגת הירוקים והמפלגה הליברלית. עם זאת, שתי האחרונות לא הכריזו עדיין במי יתמכו ובאלו תנאים, זאת לעמות שתי המפלגות הגדולות שהכריזו שלא ישבו האחת עם השניה.

אתמול אמר ארמין לאשט, יו"ר המפלגה השמרנית (כאמור, עד לא מכבר מפלגתה של מרקל) אמר הערב כי "אנחנו לא מרוצים מהתוצאות. ובכל זאת, מפלגת איחוד השמרנים קורא לכל המפלגות הדמקורטיות לבוא למו״מ".

"אנחנו צריכים לעשות את הכל על מנת לשמור על גרמניה מאוחדת. הממשלה הבאה חייבת להיות מורכבת מ-3 מפלגות ובקמפיין שלנו הבהרנו כי פתק עבור האיחוד השמרני זה פתק נגד ממשלת שמאל וננסה לעשות הכל כדי להקים ממשלה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר