גם אתם בפאניקה מהחזרה לשגרה? קחו טיפ משנה חיים

בימים אלו, כהורים, אנו מתמודדים עם המון פחד, מתח וחוסר וודאות הודות לקורונה וכל דבר שיכול לסייע לנו להתמודד איתם, אנו לוקחים, גם אם מדובר במנטרה פשוטה (אך יעילה) בת 6 מילים, כמו זו (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

"אחרי החגים" הגיע וילדינו מתחילים שנת לימודים חדשה (בואו נודה על האמת, עכשיו היא באמת נפצחת) ובנוסף לכל הדאגות הלוגיסטיות הרגילות - הורדה בבית הספר ואיסוף, מה לארוז לארוחת בוקר/צהריים ועוד - הורים מתמודדים עם אקסטרה פחד, מתח וחוסר וודאות הודות לקורונה. (וואו, היינו נותנים כל כך הרבה כדי לקבל אפילו רגע אחד קטן של שקט נפשי.)

כעת, יותר מתמיד, אנו זקוקים לחוכמה מסוימת לחיות לפיה - מנטרה, אם תרצו - כדי להרגיע את לחצינו היומיומיים ו"להנחית" אותנו בימים המאתגרים יותר. על פי ד"ר לאה ליס, פסיכיאטרית מבוגרים וילדים, ניתן למצוא רוגע באמצעות אמירת שש המילים הבאות: "שלוט במה שאתה יכול, התעלם מהשאר".

נחזור לרשימה המקורית שלנו. הורדה ואיסוף? כן, אתם יכולים לשלוט בזה. רשמו את שם ההורה שאמון על המשימה הזאת מדי יום, בתחילת כל שבוע, בפנקס היפה שתליתם על המקרר במטבח. בוצע. מה לארוז לארוחות בוקר/צהריים? כנ"ל. תכננו מראש מה תכינו לכל יום ביומו.

נתקפים במחשבות אובססיביות לגבי החלקים הבלתי צפויים הכרוכים בחזרה לבית הספר? עשו כמיטב יכולתכם להסיט אותן מראשכם. "יש כל כך הרבה דברים לא ידועים בחיים; אתם יכולים לחלות בנגיף או לקבל דלקת בתוספתן. עם זאת, אינכם יכולים לשלוט בדברים אלה ולכן - שוב - עדיף להתמקד בדברים שאתם כן יכולים לשלוט עליהם ולהתעלם מהשאר", מסבירה ד"ר ליס. (לדוגמה, אתם יכולים לשלוט בעטיית מסכות וחיטוי ידיים ולוודא שכל בני משפחתכם שיכולים להתחסן - עושים זאת.)

ועבור הרגעים שבהם הרגשות השליליים מציפים אתכם, אמצו טכניקות בסיסיות - כמו נשימות קצביות, שיכולות ליצור עולם טוב יותר עבורכם ועבור ילדיכם. (לפי ד"ר ליס, שבו או עמדו עם גב ישר וגוף רגוע ואז שאפו באיטיות למשך חמש שניות, עצרו את נשימתכם עוד חמש שניות לפני הנשיפה, שגם היא תארך חמש שניות. לאחר מכן החזיקו שוב את האוויר בתוככם עוד חמש שניות וחוזר חלילה.)

נכון. זה ממש לא פשוט, אבל הצעדים הזעירים שאנו יכולים לנקוט בהם לקבלת שגרה נעימה ורגועה, מסוגלים להעניק לנו איכות חיים גבוהה יותר וזה לא עניין של מה בכך במציאות המטורפת של ימינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר