"הופך לביזיון"

למרות ההבטחות: בג"ץ אישר את דחיית הריסת חאן אל אחמר

שלושת שופטי בג"ץ אישרו את דחיית פינוי המאחז הבדואי חאן אל אחמר בחצי שנה • השופט סולברג הטיח ביקורת קשה על הממשלה: "מגיע שלב שבו הניסיון הופך לביזיון" (חדשות, ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חאן אל אכמר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שופטי בג"ץ אישרו היום (רביעי) דחייה של חצי שנה בפינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר, זאת למרות שהחליטו כי לא יהיו דחיות, ועל אף ההבטחות הרבות של חברים בכירים בממשלה על הצורך המידי בפינוי המאחז.

על אף ההחלטה, השופט סולברג הטיח ביקורת נוקבת על התנהלות הממשלה. "אין ספק, כי קרב היום שבו לא נוכל עוד להשלים עם אי-בירור העתירה, ונידרש להכרעה ברורה, לשבט או לחסד", כתב סולברג. "גם אם בכוחם של ניסיונות לקדם מתווה כזה או אחר לדחות מעט את הקץ, לא ניתן למתוח את החבל עד בלי די. גם לניסיונות אלו קִצבה וקץ. מגיע שלב שבו הניסיון הופך לביזיון; עם הדבר הזה, אין ניתן להשלים".

השופט שטיין הצטרף לדברי השופט סולברג וכתב כי "עיקרון החוקיות, שאותו אנו מצווים ליישם ולהעצים, אינו מאפשר למדינה "לשבת על הגדר" במשך שנים ארוכות ולהביט ממנה על מבנים בלתי חוקיים מבלי להכריע באופן מחייב בין הסדרתם להריסתם".

השופט ג'ורג' הביע את הסתייגותו מהביקורת שמתחו חבריו השופטים וציין כי "אינני רואה בעיתוי זה מקום לכבול את שיקול דעתנו באשר להמשך הדיון בעתירה".

בתנועת רגבים המובילה את המאבק המשפטי והציבורי כנגד ההשתלטות הפלסטינית על שטחי יהודה ושומרון, אשר הגישה את העתירה, אומרים כי דחיינות "אחרי החגים" אינה פתרון אלא חלק מהבעיה.

"הביטוי "אחרי החגים" מסמל דחיינות אין סופית שמבקשת להתעלם מהמציאות ומהעובדות", אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים. "כעת מנסה המדינה לדחות בפעם המי יודע כמה לדחות את התחייבותה לפינוי חאן אל אחמר ל"אחרי החגים" הבא בסביבות חג הפסח. הדחיינות לא תעלים את הדרישה הפשוטה: מדינת ישראל חייבת להיאבק בהשתלטות הפלסטינית על שטחי יהודה ושומרון. חאן אל אחמר היה ועודנו מקרה הבוחן לשאלת הרוחב האסטרטגית".

לפני מספר חודשים, נחשף ב-'חדשות 12', כי תושבי המאחז הבלתי חוקי, חתמו על הסכם סודי עם המדינה. על פי ההסכם שנחתם אחרי מו"מ חשאי שנמשך למעלה משנתיים, יפונו התושבים למיקום חדש בסמוך למצדה, ובתמורה יזכו לקבל אזרחות ישראלית.

ההסכם נעשה בעיקר בכדי למנוע רעש בינלאומי במקרה שיהיה פינוי בכוח. ומסתבר כי זאת הסיבה, או לכל הפחות אחת מהסיבות שממשלת נתניהו הקודמת לא פינתה את היישוב.

כזכור, לפני כשלושה שבועות, פורסם, כי המדינה השיבה לבג"ץ, כי הממשלה עם בנט, שקד, אלקין וסער מבקשים לדחות את פינויו של חאן אל אחמר בחודשיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר