116 הרוגים

מהומות אלימות וקטלניות בכלא באקוודור

קטטה אלימה בין שתי כנופיות סמים בכלא באקוודור הובילה למותם של לפחות 116 אסירים, 52 אסירים נפצעו במהומות האלימות בהן נעשה שימוש גם בנשק חם מוברח (בעולם)

בנין הכלא (צילום: טוויטר)

מהומות אלימות בין שתי כנופיות סמים בכלא באקוודור על רקע השליטה הפנימית בכלא הובילו למותם של לפחות 116 אסירים ולפציעתם של 52 אסירים נוספים. האירוע החמור אירע בכלא בעיר גוואיאקיל.

על פי הרשויות באקוודור, הקרב שפרץ שלשום בין חומות הכלא כלל שימוש באש חיה, סכינים ואפילו מטעני חבלה. לפי הדיווחים מהכלא, רק אחרי חמש שעות וכניסת כוחות הביטחון המקומיים למתחם, הושלט שוב סדר במקום.

נשיא אקוודור, גיירמו לאסו, הכריז בעקבות האירוע על מצב חירום במערכת בתי הסוהר האקוודורית, החלטה שתאפשר שליחת חיילים ושוטרים אל בתי הכלא.

במסיבת עיתונאים שכינס אמש אמר לאסו שלמרות הצער על המקרה הנורא, כרגע הוא לא יכול להבטיח שהרשויות השתלטו באופן מלא על הכלא בחזרה וחשף את אוזלת היד של הרשויות בכל הנוגע למתרחש בבתי הכלא במדינה. "מצער שכנופיות פושעים הופכות את בתי הכלא לטריטוריות של סכסוכי כוח", אמר הנשיא.

עשרות קרובי משפחה דואגים של האסירים המוחזקים בכלא הגיעו אל גדרות הכלא בניסיון לדעת מה שלום יקיריהם. הם דרשו מהרשויות לקחת אחריות על ביטחון האסירים, אך נראה שבמדינה הדרום אמריקנית אין לממשלה את הכוחות הנדרשים כדי לעשות זאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר