נחשף בוועדה

מהנדס מירון: לא בדקתי את מעבר דב; "היה לפני שהגעתי"

עאמר חליליה, מי שהיה המהנדס בהר מירון העיד היום בפני וועדת החקירה לחקירת האסון, והודה כי הוא לא בדק לפני ל"ג בעומר את תקינות 'מעבר דב', בו ארע האסון הנורא בהר מירון (חדשות, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
האסון במירון (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

וועדת החקירה לחקר אסון מירון: במהלך שמיעת העדויות היום (חמישי) בוועדה, העיד עאמר חליליה, מי שהיה המהנדס לפני האסון על הנורא על ההר.

במהלך עדותו הודה חליליה כי לא בדק או אישר את בטיחותו ותקינתו של מעבר דב בו ארע האסון הנורא. חליליה טען להגנתו כי היה מדובר במעבר חירום שנבנה עוד לפני כניסתו לתפקיד, ומאז נכנס לתפקידו הקים על ההר עוד מעברי ביטחון.

עוד טען המהנדס, כי כמות האנשים שהעריך שיכולים להיכנס אל ההר עומד על שליש לערך מכמות האנשים שעלו בליל ההילולא בפועל.

חליליה ועוזרו נחקרו במשטרה לאחר האסון, אך כזכור בשל הקמת וועדת החקירה, קיבלה המשטרה הוראה מהיועמ"ש להקפיא את כל החקירות בעניין האסון עד לתום חקירת וועדת החקירה - 'ועדת נאור'.

יו"ר הוועדה היא נשיאת העליון לשעבר, השופטת בדימוס, מרים נאור, ולצידה חברים בוועדה הרב מרדכי קרליץ ואלוף במיל' שלמה ינאי.

העדות של החובש: "כך הילד נעלם לי" • צפו (צילום: לע"מ)

עד כה העידו בפני הוועדה מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ניצב שמעון לביא; יו"ר ועדת החמישה, הרב שמואל רבינוביץ; ניצב בדימוס אלון אסור, שהיה מפקד המחוז הצפוני במשטרה; אלי פריינד, מנכ"ל אתר הרשב"י; חבר וועדת החמישה, ר' אברהם פרויליך; וביום שני השבוע ר' יוסף שווינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.

עוד העידו: חובש 'איחוד הצלה' נחמן שמואל כהן, שהיה החובש הראשון בזירה, וכן עדי ראיה לאסון ושוטר שהציל ילדים. עוד העידו: פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות ובזמן האסון פרויקטור הקורונה. וכן סגן קצין אגף התנועה במשטרה רפ”ק מיכאל טובול, ומנהל מחוז צפון ענף הרישוי ואבטחה במשטרה רפ"ק שמואל פיאמנטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר