בפגישה רשמית

לפיד פגש את מלך בחריין ואת שר החוץ שלו

שר החוץ יאיר לפיד ערך היום פגישה היסטורית עם מלך בחריין, הוד מעלתו, חאמד בן עיסא אל ח׳ליפה ועם שר החוץ הבחרייני. לפיד: "אנו לוקחים צעד נוסף קדימה ביחסים" (ארץ)

(צילום: משרד החוץ)

שר החוץ יאיר לפיד ערך היום (חמישי), פגישה היסטורית עם מלך בחריין, הוד מעלתו, חאמד בן עיסא אל ח׳ליפה ועם שר החוץ של בחריין.

לפיד אמר לאחר פגישתו עם המלך, "תודה למלך בחריין, הוד מעלתו, חאמד בן עיסא אל ח׳ליפה, על פגישה חמה ומלאת תקווה. המנהיגות וההשראה של המלך הובילו לשיתוף פעולה אמיתי והפגישה מתווה את הדרך להמשך היחסים".

שר החוץ יאיר לפיד אמר בפתח מסיבת העיתונאים עם שר החוץ של בחריין עבד-א-לטיף-א-זיאני: "אסלאם עליכם, שלום עליכם." בעברית וגם בערבית יש לביטוי הזה משמעות כפולה – אמירת שלום לאנשים שנפגשים ביניהם, וברכה לחיים שלמים של שלום ושיתוף פעולה".

"המאבק העולמי היום אינו בין ימין לשמאל, אינו בין היהדות לאיסלאם או לנצרות. המאבק הגלובלי הוא בין מתונים לקיצוניים. בין תרבות של חיים, מול תרבות של הרס ומוות. יחד עם כל ידידינו במפרץ אנחנו מובילים היום יחד קואליציה אמיצה של מתונים, שמסתכלים קדימה ויוצרים עתיד משגשג של יציבות וסובלנות. אנו חיים במציאות גלובלית בה מי שמתבודד ייעלם. מי שמשתף פעולה יוביל גם את העולם וגם את המזרח התיכון".

"אנחנו עמים קשוחים. ידענו להצמיח חיים בלב המדבר. עשינו זאת מפני שידענו להסתגל למציאות משתנה. עכשיו מוטלת עלינו האחריות לבנות לילדינו עתיד של שגשוג וקידמה. בחריין, כמו ישראל, מכילה בתוכה היסטוריה עתיקה יחד עם יכולות יוצאות דופן של העולם הטכנולוגי החדש. ההזדמנויות שלנו משותפות, האיומים שלנו משותפים, והם אינם רחוקים מפה".

"בנאומו בעת קבלת פרס נובל לשלום אמר ראש הממשלה המנוח של ישראל מנחם בגין: "השלום הוא יפי החיים. הוא זריחת השמש. הוא חיוכו של ילד, אהבתה של אם, חדוותו של אב, היחד של משפחה. הוא קידומו של האדם, נצחונה של המטרה הצודקת וניצחונה של האמת. השלום הוא כל אלה, והרבה יותר מזה".

היום אנחנו מביאים זה לזה את ה ״הרבה יותר מזה״. את פתיחתם הרשמית של השגרירויות, שיסמנו את שיתוף הפעולה המדיני בינינו. אני רוצה להודות שוב להוד מעלתו המלך חמד בן עיסא אָאל ח'ליפה וליורש העצר וראש הממשלה, שייח' סלמאן בן חמד בן עיסא אאל ח'ליפה על הזכות להיות כאן היום. יחד, אנו לוקחים צעד נוסף קדימה ביחסים בינינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר