סערת רפורמת הכשרות

במשרד הדתות דוחים את התנאי של הראש"ל: "אפס אחוז"

לאחר שהראשל"צ, הגר"י יוסף, חשף את התנאי שלו לנהל משא ומתן על 'רפורמת הכשרות' עם השר מתן כהנא, במשרד לשירותי דת דוחים את התנאי על הסף: "אפס אחוז" • כל הפרטים (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר כהנא בלשכת הראשל"צ. ארכיון (צילום: ללא קרדיט)

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, חשף אמש (מוצ"ש) את התנאי שלו להסרת החרם מהשר לשירותי דת, מתן כהנא, וההסכמה לנהל אתו משא ומתן על רפורמת הכשרות, אך במשרד לשירותי דת דוחים את התנאי על הסף.

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', הראשל"צ חשף את התנאי למו"מ והתבטא: "הם אומרים שיעשו פשרה. פשרה? שיוציא את זה בבקשה מחוק ההסדרים ואז נראה אם אתה מוכן לפשרה, זה הרס חומת הכשרות".

אך גורם בכיר במשרד לשירותי דת דחה את הדרישה ואמר ל'כיכר השבת' כי הסיכוי שהשר כהנא יסכים להוצאת רפורמת הכשרות מחוק ההסדרים הוא "אפס אחוז", כלשונו. בכך, למעשה, דוחים במשרד את התנאי של הראשל"צ לעצם קיום המו"מ.

לדברי בכיר במשרד: "השר הסכים לוותר על חלק מרכזי מהמתווה, מסלול שלושת הרבנים לצד הסכמה שרבני ערים יוכלו להעניק כשרות, מדובר בוויתור משמעותי, הקלפים כעת בידיים שלהם, אם הם רוצים לשבת לשולחן המו"מ. אחרי הוויתור של מתן, גם במועצת הרבנות יתקשו לתקוף את המתווה, מדובר בחיזוק של הרבנות".

המתקפה של הרב הראשי, אמש

יצוין כי בדבריו אמש תקף הראשון לציון את רפורמת הכשרות והדגיר אותה כהרס חומת הכשרות במדינת ישראל. לדבריו: "חבל, עכשיו רוצים לקחת את כל הכשרות ולהרוס הכל. יבואו אנשים מסכנים מנתיבות ומקומות כאלו יראו 'הכשר הרבנות' ויבואו לאכול, אוי ואבוי, מי יודע אם הביאו חסה חסלט או חסה רגיל. לפי מה שהם אומרים, המשגיח יבוא פעם בשבוע, בשעה שהמשגיח לא נמצא יבואו בלילה ויביאו 'בשר חמורים בשרם', יביאו כל מיני דברים כאלו".

הרב יוסף הדגיש: "החרדים לדבר ה' יש כל מיני בד"צים, אבל העם שבשדות, של באר שבע, עפולה וטבריה, הם רואים רבנים חותמים.. זה מה שהם רוצים לעשות, להפקיע לנו את הכשרות".

לדבריו: "אנחנו נאבקים בדבר הזה. ברוך ה' אין לי בן שאני רוצה אותו דיין, ולא גיס ולא חתן ואני גם לא רוצה להמשיך בבית הדין הגדול. אין לי שום נגיעות, אני נלחם לשם שמיים, על הכשרות. אוי ואבוי אם הדבר הזה יעבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר