בהוראת שר הבריאות

אושרה נתיחת גופות בעיצומה של השבת

לבקשת שר הבריאות ניצן הורביץ הוחלט כי המכון לרפואה משפטית באבו כביר יפעל גם בימי שבת, זאת על מנת "לתת שירות מהיר ככל הניתן למשטרה ולפרקליטות" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
המכון לרפואה משפטית (צילום: אורי~)

על פי הוראת שר הבריאות ניצן הורביץ המכון לרפואה משפטית באבו כביר יפעל גם בשבתות. לטענת אנשיו של הורביץ, ההחלטה הגיעה בכדי "לאפשר נתיחות פורנזיות בשבת, לתת שירות מהיר ככל הניתן למשטרה ולפרקליטות, ולכבד את משפחות הנפטרים הממתינות להבאת יקיריהם למנוחות בהקדם", זאת אמרו במשרד הבריאות "בהתאם למסורת ולדת".

עוד נכתב בהודעת משרד הבריאות כי "המהלך, שיישומו יחל עד לסוף השנה, התקבל בידי שר הבריאות הורוביץ לאחר שנים ארוכות של התעלמות מהסוגיה, ועוול הנגרם למשפחות רבות הממתינות שעות ארוכות לקבלת מענה על מועד הלווית יקיריהם. הבעיתיות במצב הקיים בלטה בין השאר לאחר האסון הקשה בהר מירון בחודש אפריל האחרון".

"חבר הכנסת וליד טאהא (רע"מ) וחברי כנסת נוספים מהרשימה המשותפת פנו לשר הבריאות במספר מקרים לאורך החודשים האחרונים על מנת לאפשר קיום נתיחות בסופי השבוע ולהקל על משפחות מוסלמיות ולאפשר את קבורה בהתאם למנהג הדת, אך מפני שהמכון אינו פועל באופן סדיר בשבתות וחגים, הן נאלצו להמתין שעות וימים".

בהמשך ציינו כי "יש לציין כי המכון באבו כביר הוא המוסד היחיד המבצע נתיחות פורנזיות בישראל, הוא עובד בהתאם להנחיות המשטרה והפרקליטות, ואין לו כיום כל חלופה אחרת. יישום החלטת שר הבריאות יתאפשר הודות לעבודת מטה שהוביל מנכל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, יחד עם חברי הנהלה נוספים ועם מנהל המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר