"נזיפה חמורה"

שוטר העיד נגד מפגין עדות שקרית והורשע

בהפגנה לפני ארבע שנים, חסמו מספר מפגינים חרדים את כביש שרי ישראל. במהלך המחאה התפתח עימות בין שוטר למפגין, וכנגד המפגין הוגש כתב אישום חמור. אחרי שזוכה, בית הדין למשמעת הרשיע את השוטר בעדות שקר (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

בית הדין למשמעת פרסם היום (ראשון) את הרשעתו של שוטר ב-"התרשלות במילוי תפקיד" לאחר ששיקר בעדותו, זאת אחרי שלפני מספר שנים התעמת השוטר עם מפגין במהלך הפגנה באיזור רחוב שרי ישראל בירושלים. המפגין נעצר, ונפתח כנגד המפגין הליך פלילי חמור כשבסופו בית המשפט זיכה את המפגין לחלוטין.

השוטר טען כי המפגין תקף שוטרת באלימות וכי ראה אותו כשהוא נתן לה "אגרופים, דחף אותה, התנפל עליה ... הוא היה בלהט בגלל שהיא בחורה והיא באה לפנות אותו".

כשנשאל השוטר למה היכה את המפגין, השיב השוטר כי "שבנאדם תוקף שוטר הוא לא עמד, הוא התפרע, זז עם כל הגוף, אני בתור שוטר הייתי צריך לתת לו מכות ריכוך על מנת שיירגע וקדימה לניידת".

בזכות תיעוד שהיה במקום זוכה המפגין בידי בית משפט השלום בירושלים ונאמר בהחלטת הזיכוי כי "מדובר בסרטון אותנטי, המתעד את הארוע ברצף אחד, ללא השמטות או עריכה. גם המאשימה לא חלקה על קבילותו או משקלו".

בהחלטה להרשיע את השופט בבית הדין למשמעת נכתב כי השוטר לא הכחיש את אמינות הסרטון שהוצג בפני בית המשפט, ולא טען כי הוא ערוך, וכי השוטר "לא דייק" במספר מקרים.

כנגד השוטר הוטלה "נזיפה חמורה" והורדה בדרגה למשך ארבעה חודשים, חודשיים מתוכם על תנאי.

תגובת עו"ד נדב גדליהו, עורך דינו של המפגין מסר כי "מדובר בתיק חמור שבו הנאשם הואשם בתקיפה חמורה ביותר של שוטרת. בעקבות כתב האישום הנאשם נעצר למספר ימים ובהמשך שהה מספר חודשים במעצר בית מלא 24 שעות. בדיון ההוכחות הסתבר שהשוטרים פשוט שיקרו לכל אורך הדרך.

אנחנו הצגנו סרטון שהראה שהנאשם בסה"כ הגן על חברו מפני תקיפה של השוטרת, הזיז את ידה וזהו. השוטרים והשוטרת העידו במשטרה ובבית המשפט שהנאשם תקף באגרופים ובבעיטות את השוטרת כשהחברים שלה ניסו להוציא אותה מידיו והוא המשיך בתקיפה, ולעומת זאת הסרטון הציג את האמת לפיה הנאשם בסה"כ הסיט את ידה של השוטרת ואחר כך הותקף באופן חמור ביותר על ידי כל השוטרים שהיו באיזור בבעיטות ואגרופים. חבל שהשוטרים בחרו לשקר במשטרה ובבית המשפט.

אלמלא הסרטון יתכן והנאשם היה נידון לשנות מאסר. מדובר בהתנהלות חמורה ביותר, וכפי שכתב השופט הדן בתיק- כב' השופט ירון מינטקביץ- התנהלות כזאת של השוטרים מדירה שינה מעיניו. מאחורי ניהול התיק ותיעוד האירוע ואירועים נוספים כגון זה, עומד ארגון המנוהל על ידי הרב יצחק דוידוביץ הפועל רבות נגד אלימות שוטרים כלפי חרדים, ואנחנו נמשיך במאבק הזה על מנת שהאמת והצדק יצאו לאור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר