הפשיעה במגזר הערבי

המבקר אנגלמן: מברך על ההחלטה לערב את צה"ל ושב"כ • צפו

בעקבות החלטת הממשלה, לערב את גופי הביטחון בניסיון להשליט סדר בפשיעה במגזר הערבי. מבקר המדינה בירך על כך והסביר על הפשיעה הגוברת אצל הערבים • צפו (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מתניהו אנגלמן (צילום: ללא קרדיט)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בירך הערב (ראשון), על החלטת הממשלה לשתף את צה"ל והשב"כ במיגור האלימות בחברה הערבית: "המבחן יהיה ביישום המיידי והמלא של ההחלטה", הסביר.

לדברי המבקר: "בשבוע האחרון היינו עדים לעוד ועוד מעשי רצח בחברה הערבית ובשנה האחרונה היו למעלה מ- 100 נרצחים. בסוף השבוע ננקטה בריונות גם כלפי שוטרים בכפר קאסם. לאחרונה פרסמנו דוח על התמודדות המשטרה עם החזקת אמצעי לחימה ואירועי ירי בחברה הערבית".

אנגלמן הוסיף: "אני מברך על החלטת הממשלה מהיום לערב את כוחות הביטחון במיגור הפשיעה במגזר הערבי. ההחלטה עולה בקנה אחד עם המלצות הדוח שפרסמנו זה מכבר. הצבענו על הצורך לגדוע את מקורות האמל"ח שמגיע מגניבות מבסיסי צה"ל, מהברחות מהרש"פ ומירדן ומייבוא של חלקי אמל"ח. וחשוב שכוחות הביטחון יעסקו בכך".

"בביקורת מצאנו שרק 47% מהתקציב של תכנית החומש לחיזוק המשילות ושלטון החוק במגזר הערבי מומשו ורק 5% כתבי אישום הוגשו בתיקי חקירה בעבירות ירי בשנת 2019. בשנת 2019 היתה קפיצה במספר ראשי רשויות ערביות מאויימים, מ 18 בשנת 2017 ל 35 ראשי רשויות. בסך הכל בשנת 2019 40% מראשי הרשויות בחברה הערבית היו מאוימים, לעומת כ 10% ברשויות יהודיות. המבחן יהיה ביישום המיידי והמלא של החלטת הממשלה".

לסיום אמר אנגלמן, "לצד מעורבות כוחות הביטחון חשוב לחזק את הרשויות המקומיות, על מנת לשפר את השירותים לאוכלוסייה הנמצאת בדירוג סוציואקונומי נמוך ולהגביר את המשילות של השלטון המקומי כלפי תושביהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר