לפני פגישתו עם השרים

רוצה שלום? אבו מאזן התקשר להורי המחבלים

ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, התקשר להורי שני המחבלים מיום חמישי, וייחל שילדיהם יישבו בגן העדן - השיחה נערכה טרם פגישתו עם השרים ניצן הורוביץ ופריג' (אקטואלי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אבו מאזן. עם הורביץ, הערב (צילום: דוברות)

פניו לשלום? ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, התקשר הערב (ראשון) לנחם את משפחות המחבלים שניסו לבצע ביום חמישי פיגועים בירושלים ובג'נין.

כפי שדווח הבוקר, שר הבריאות ניצן הורוביץ והשר עיסוואי פריג', הלכו הערב להיפגש עם עבאס ואף גורמים בקואליציה מתחו על כך ביקורת.

אך מתברר על פי הפרסום של סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית 'ופא', קודם לפגישה, התקשר ראש רשות למשפחות המחבלים.

תחילה התקשר לאביה של המחבלת מניסיון הפיגוע בירושלים - איסראא ח'יזימייה, תושבת הכפר קבטיה מאזור ג'נין, בת 30 ואם לארבעה, ואמר לו כי הוא מקווה שא-ללה יחסה עליה ברחמיו וישים אותה בגן עדן.

לאחר מכן, התקשר לאביו של המחבל עלאא זיוד בן 22 שנהרג באותו יום מירי חיילי צה"ל, לאחר שניסה לבצע פיגוע סמוך לג'נין - וגם לאביו אמר כי הוא מקווה שישב בגן העדן.

כאמור מוקדם יותר היום, סגן השר מ'ימינה' אביר קארה, מתח ביקורת על הפגישה הצפויה של השרים עם אבו מאזן וכתב: "התו הירוק קרס אבל לשר הבריאות לא דחוף לטפל בזה, יותר דחוף לו לנסוע לארוחת ערב אצל ראש רשות הטרור ברמאללה".

לאחר הפגישה בין שרי מרצ, אמר הנשיא עבאס: "עלינו להתחיל וליייצר צעדים בוני אמון.להוכיח שאנחנו מתכוונים לעשות שלום, ולאפשר לי לשמור על התקווה של העם הפלסטיני. כי אם נאבד את התקווה, נאבד את העתיד".

הנשיא אבו מאזן הודה לשר הבריאות על הסיוע בנושא הקורונה. "אנחנו חיים יחד. כשהפלסטינים יהיו חופשיים מקורונה, הישראלים יהיו חופשיים ולהיפך. אני מזמין את כל שרי הממשלה החדשה להגיע לכאן. לא חייבים להסכים, צריך לדבר".

השר ניצן הורוביץ אמר: "למרצ יש משימה בתוך הממשלה, לשמור על פתרון שתי המדינות בחיים. לא לתת לו להיעלם, ולא לחבל בסיכוי להגיע אליו בעתיד, כי אין אף פתרון אחר. אנחנו מאמינים שאין מקום לצעדים חד צדדיים שיפגעו בסיכוי ליישם את פתרון שתי המדינות. לא התנחלויות חדשות, לא מאחזים לא חוקיים, ולא אלימות של גורמים קיצוניים בקרב המתנחלים. חובתי, חובתנו לקדם את העשייה המשותפת. הגענו היום כדי לבנות מחדש ערוץ ישיר וקבוע בנינו, ולתת "בוסטר" לשיתוף הפעולה".

עיסאווי פריג' השר לשיתוף פעולה אזורי: "אנחנו כאן כדי לקדם את פתרון שתי המדינות. להגיד שאתם הפרטנר שלנו. העתיד חשוב, אבל עלינו קודם כל לפעול כדי להפוך את הווה ליותר טוב ובשביל זה צריך שיתוף פעולה בין המשרדים והממשלות".

ח"כ מיכל רוזין יו"ר סיעת מרצ: "באנו לכאן בגלוי לא הסתרנו, להיפך באנו בגאווה. נעשה כל מה שצריך כדי לקדם את פתרון שתי המדינות כדי לבנות את היסודות המעשיים לשלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר