במעמד מרן הגר"ח קנייבסקי

הגרב"מ אזרחי תקף את הממשלה: "רוצים רק להצר" • צפו

בכינוס שנערך הערב בירושלים, נשא דברים הגרב"מ אזרחי ותקף את התנהלות הממשלה ואמר: "הם רוצים להישאר יהודים, בלי התמצית והסיבה של היהדות ובלי התורה הקדושה והמצוות" • צפו (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגרב"מ, הערב (צילום: כיכר השבת)

בכנס שנערך הערב (ראשון) בירושלים, על ידי 'האיחוד', איחוד בני הישיבות בארץ ישראל והאגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים, תקף ראש הישיבה וחבר 'המועצת' הגרב"מ אזרחי בחריפות את הממשלה הנוכחית.

"כל מה שהממשלה הזו מדברת עכשיו - וגוזרת עכשיו, הכל מכוון למטרה אחת - להצר צעדיכם. אינני מבין, אף אחד לא מבין, מישהו איננו רוצה יהדות?! - שיעזוב את היהודים בכלל!".

"רוצים להישאר יהודים", הוסיף ראש הישיבה ואמר בכאב: "בלי התמצית של היהדות, בלי הסיבה של היהדות ובלי התורה הקדושה והמצוות שלה - וכשרוצים יהדות בלי ישיבע'בחורים - אז זה יהדות בלי תורה".

"והתשובה לשאלה הקודמת, היא התשובה לשאלה הזו - נכון, אין לדבר ואין להשיב לממשלה הרעה הזו, ואלא שאמונים על להשיב להם, הם אמונים על דעת גדולי התורה - הם עושים את זה בהצלחה גדולה - כיד השם הטובה עליהם".

"הישיבה בחורים תפקידם לשגשג לעלות, ללמד, לדעת ולעמול בתורה הקדושה", אמר הגרב"מ בקול תקיף וכואב.

בכינוס המדובר השתתפו גדולי ראשי הישיבות, בראשות: הגרב"ד פוברסקי, הגרמ"צ ברגמן, הגרא"י פינקל, הגר"ד כהן ועוד, בנוסף, השתתפו כל רבני הקהילות בירושלים.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, שדיבר אף הוא בפני מרן הגר"ח קנייבסקי, תקף גם כן את הממשלה ואמר: "יש פעמים שצריך לדבר לא בשפה שאנחנו רגילים לדבר, כדי שגם האשה בירוחם או בקרית שמונה תבין".

"מה שעושים פה היום זה נגד התורה ונגד היהדות, זה הסיבה שאנחנו מדברים וזועקים בשפה שאיננו רגילים נגד הממשלה הרעה הזאת".

צפו בגלריה של הצלם שוקי לרר:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר