שידור ישיר

ליברמן מציג את התקציב השנוי במחלוקת

שר האוצר אביגדור ליברמן מציג את תקציב המדינה השנוי המחלוקת בוועדת הכספים בכנסת – ומשיב לביקורות • 'כיכר השבת' מעביר את הדברים בשידור חי • צפו (חדשות, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליברמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ועדת הכספים בראשות ח"כ אלכס קושניר מקיימת כעת דיון בנושא תקציב המדינה לשנות הכספים 2021-2022 – בהשתתפות שר האוצר אביגדור ליברמן והשר במשרד האוצר חמד עמאר. 'כיכר השבת' מעביר את הדיון בשידור חי.

לדברי שר האוצר, אביגדור ליברמן: "מה מאפיין את התקציב הזה - הוא הכי חברתי שאי פעם התקבל במדינת ישראל, וגם כמות חסרת תקדים של מנועי צמיחה. כשאני מסתכל על כל מה שכלול בחוק ההסדרים, ההיגיון של התקציב הנוכחי הוא אותן רפורמות ושינויים מבניים שאמורים להכניס הכנסות למדינת ישראל ב-21-22".

עוד לדברי ליברמן בפתח הדיון בוועדת הכספים: "נקודה משמעותית היא ההחלטה העקרונית המהותית שקיבלנו, להשאיר את המשק פתוח ולא ללכת לסגרים ולנסות ולנהל את החיים לצד הקורונה. להכיל את החיים, לתת להם פרנסה ואוכל. אני מציע להסתכל על כל נושאי הסגרים, אני עוקב בקשב רב אחרי 2 מדינות שמתנהלות עם סגרים ממושכים והכי קשוחים, ניו זילנד ואוסטרליה – בימים האחרונים יש בניו זילנד התפרצות נוספת.

"צריך להבין שהתשובה לקורונה היא ב-2 מישורים: חיסונים והייגנה בסיסית. הנושא של הסגרים לא עובד, והם פוגעים בצורה אנושה ביותר בכלכלה. הייתה קביעה בצרפת שממשלה יכולה לחייב עובדים לעבור חיסונים, ובמידה שלא רוצים גם לפטר אותם. כדאי לעשות הפקת לקחים בצורה רחבה".

כזכור, התקציב החדש, הכולל שורה של רפורמות כלכליות, בהם גם רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, ועוד שורה של העלאות במיסים, עורר ביקורת באופוזיציה. ראש האופוזיציה התייחס אליו בבוקר שבו אושר לראשונה ואמר: הממשלה מעלה מיסים כדי לתת 50 מיליארד ש״ח למנסור עבאס. היא צריכה להוריד מיסים במקום להעלות מיסים״

ח"כ מאיר פרוש הגיב לאישור תקציב המדינה: "מוטב היה להישאר שנה נוספת ללא תקציב, למרות הבעייתיות הכרוכה בכך, מאישור תקציב מפוקפק ומרושע שכזה, הכולל קיצוצים, מיסים ורדיפה של השכבות החלשות במדינת ישראל באפס חמלה".

צפו בשידור החי מוועדת הכספיפ, באדיבות ערוץ הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר