יקבלו הקלה?

חברת הכנסת לשעבר השנויה במחלוקת חנין זועבי - הורשעה

חברת הכנסת לשעבר, מזכ"ל בל"ד לשעבר וחברים נוספים במפלגה הורשעו בניסיון לקבלת דבר במרמה • על פי הסדר הטיעון • מסתמן: זה העונש שיקבלו הבכירים לשעבר (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חנין זועבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ביהמ"ש השלום בנצרת הרשיע היום (שני) את חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי ו-12 נאשמים נוספים, ביניהם נושאי משרה בכירים במפלגת בל"ד, בעבירות של ניסיון לקבל דבר במרמה וזיוף בכוונה לקבל דבר - כל אחד לפי חלקו, אחרי שהודו במיוחס להם.

במסגרת הסדר הטיעון הודו ח"כ לשעבר חנין זועבי, חבר הוועד המרכזי לשעבר מוראד חדאד, אחראי מחוז המשולש מטעם המפלגה, מזכ"ל המפלגה לשעבר ועוזר הפרלמנטרי של ח"כ ממפלגה, בעבירות של ניסיון קבלת דבר במרמה וזיוף בכוונה לקבל דבר במהלך הבחירות המקומיות בשנת 2013, כאשר לאחר אסיפת בחירות, בה לקחה חלק גם זועבי, הוחלט על מבצע גיוס תרומות, כאשר חלק מהנאשמים החליטו להציג מצגים כוזבים לפיהם כסף שהתקבל ממקור שאינו ידוע יופקד בחשבונות הבנק של המפלגה ויוצג כתרומה לגיטימית. הפרשה החלה בפרסום מבקר המדינה, כשבדו"ח שפרסם נראו קבלות הנחזות להיות תרומות כדין.

ע"פ כתב האישום, במהלך הבחירות הארציות בשנת 2013 הפקיד חדאד הפקדות בסך העולה על 2.4 מיליון ש"ח אשר מקורו אינו ידוע ובמעמד ההפקדות הוצגו ההפקדות כתרומות לגיטימיות. במהלך שנת 2014 העביר מבקר המדינה למפלגה התייחסות בנוגע לדו"ח הכספי שהוגש מטעמה, ואז התבררו הקבלות המזויפות.

במסגרת הסדר הטיעון יעתרו הצדדים להטלת עונשים מוסכמים, בין היתר עונשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, עבודות לתועלת הציבור ומאסרים על תנאי וקנסות הנעים בין 25,000-75,000 ש"ח.

מטעם צוות ההגנה מטעם בל"ד- עורכי הדין נמיר אדלבי, עמית חדד, חאלד תיתי ונועה מילשטיין נמסר: "מההתחלה טענו שמדובר בתיק שמתאים לבדיקה ולטיפול במסגרת האפיקים של דיני הבחירות, ולא בתיק פלילי שמצדיק מעצר של עשרות חשודים וחקירה של מאות מעורבים. בסופו של יום התברר כי צדקנו כל העת, והתיק חזר למימדים הטבעיים כאירוע נקודתי של אי הקפדה על קיום הנחיות הבחירות".

"אנחנו שמחים שהפרקליטות השכילה להבין את הדברים כהוויתם וחזרה בה מכתב החשדות שכלל עבירות חמורות שלא היה להן בסיס. זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה קיבל את כל הטענות שלנו וסגר את התיק נגד מפלגת בל״ד".

מטעם בל"ד נמסר: "ההר הוליד עכבר, האישומים המנופחים אותם ניסו המשטה והפרקליטות להדביק לחברים בבל״ד התנדפו מול העובדה הפשוטה שכל העניין מסתכם באי סדרים ברישום קבלות ובעניין מנהלי גרידא, שהטיפול בו הוא בסמכות מבקר המדינה, כפי שנעשה בעניינים דומים של מפלגות אחרות. ההתעקשות להפוך עניין מנהלי לעברה פלילית נודף ממנו ריח של רדיפה פוליטית. הפרקליטות ניסתה גם להדביק האשמות נגד המפלגה עצמה והיועץ המשפטי נאלץ לבטל אותם לאחר שהתברר שאין כל יסוד חוקי לאשמות אלה".

"לאחר 5 שנים של רדיפה ושנתיים של התדיינות, הפרקליטות נאלצה לסגת מול העובדה שמדובר בהפרות קלות בעניין חוק מימון מפלגות בשל אי סדרים ברישום קבלות עבור תרומות שהתקבלו במפלגה, כנגד עונשים וקנסות קלים. אין מפלגה שלא היה נגדה ביקורת בעניין התנהלות כספית, וכולן טופלו אצל מבקר המדינה, אלא רק את בל״ד רדפו, מסיבות פוליטיות. בל״ד מחזקת את חבריה ומנהיגיה אשר החליטו לקחת אחריות קולקטיבית ולחתום על עסקת טיעון במטרה לשים קץ לרדיפת המפלגה וחבריה, אשר הפכו לקורבן של רשויות האכיפה שניסו בכוח לנטרל את הפעילות הפוליטית של המפלגה באמצעות הליכים משפטיים, אשר התבררו בסוף כחסרות בסיס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר