דבר ראשי הסיעות

לפיד, הפוך מליברמן: 'אשמח לדבר עם המפלגות החרדיות'

לאחר התבטאות שר האוצר נגד החרדים, פרשן 'כיכר' שאל את לפיד על הצטרפות החרדים לממשלה, והשיב: "אשמח לדבר איתם"; וגם: על מה אמר נתניהו "העולם עגול"? | נאומי ראשי הסיעות (פוליטי)

לפיד נגד ליברמן (צילום: כיכר השבת)

ראשי הסיעות מסרו היום (שני) הודעות לתקשורת, קודם התכנסות הסיעה, ראשון הנואמים, היה השר אביגדור ליברמן, שבחר לפתוח בהחרמת הציבור החרדי ונציגיו.

יו"ר סיעת יש עתיד יאיר לפיד, אמר בפתח דבריו: "הדבר האחרון שאפשר להגיד על הממשלה, זה שהיא מובנת מאליה. היא נס. יותר מזה, היא נס שברירי, שקרה כנגד כל הסיכויים. במקום שכל אחד ימשוך לכיוון שלו, תפקידנו להעביר תקציב בשביל מה שחשוב לכל אזרח בישראל: בטחון, חינוך, בריאות, טיפול בקורונה, טיפול בקשישים, שיפור מצבה של החברה הערבית".

"יש לנו חמישה שבועות שבהם לכולנו יש משימה אחת: להעביר תקציב. בלי זה, לא תהיה ממשלה. בלי זה אף אחד לא יגשים את החלומות שלו. אנחנו נחזור לכאוס ולרעל שהיו פה רק לפני כמה חודשים. בסך הכל הבעיה שאני מזהה עכשיו נובעת ממקום טוב. חברי הכנסת והשרים מרגישים שהממשלה מתפקדת, עובדת. היחסים טובים. מרגישים שהתייצבנו. אז הם שחררו לעצמם חבל. זה טבעי, אבל זה מוקדם מדי. עוד לא הגענו ליעד".

לפיד ענה לשאלת פרשן 'כיכר השבת', בנוגע לדבריו של ליברמן, המתנגד נחרצות להכנסת הסיעות החרדיות לקואליציה, ואמר: "אף פעם לא הבנתי למה הסיעות החרדיות צמודות לליכוד. מי שמוכן לקבל את קווי היסוד - יכול לבוא".

לפיד במענה לשאלת 'כיכר'

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, דיבר על השאיפה לחזור ולמשול ואמר: "אזרחי ישראל רואים עד כמה הממשלה הזאת גרועה. הם חושבים שהם בטוחים, אנחנו יודעים שהעולם עגול".

בנימין נתניהו (ערוץ כנסת)

"כבר היינו באופוזיציה עם 12 מנדטים וחזרנו בעוצמה - כך יקרה גם הפעם. זה יקרה בגלל הכישלונות שלהם, בגלל המחדלים, בגלל השעטנז. כדי לעשות זאת נשמור על נחישות ולכידות השורות.

יו"ר העבודה מרב מיכאלי אמרה: מתוך ארבעה מינויים בבית המשפט העליון חייבים להיות לפחות שתי שופטות. מחר יוקם, לראשונה במדינת ישראל, קבינט לשוויון מגדרי, שיופעל לניסוח וליישום המדיניות".

מרב מיכאלי (ערוץ כנסת)

יו"ר כחול לבן בני גנץ, אמר: "נמשיך לפעול כדי להגן על אזרחנו בכל מקום ובכל איום ממשלת השינוי תעביר את תקציב המדינה. אני שומע ספקנים וספקולציות לאנשים עם אינטרסים אחרים - אני לא שותף להן. בטוח שכל הקואליציה תצטרף לחקיקת הגבלת כהונת רה"מ ומניעת נאשם בפלילים. זה לא עניין אישי".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער: "המשימה החשובה ביותר בפתחו של המושב הזה: אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים בקריאה שנייה ושלישית. הצלחה במשימה זו תסיים שלוש שנים של חוסר יציבות ותחזיר את ישראל למסלול של יציבות פוליטית וכלכלית, החשובות לה כל כך".

גדעון סער (ערוץ כנסת)

"נושא קריטי נוסף שהוזנח שנים רבות: הוא החזרת המשילות וטיפול בפשיעה במגזר הערבי. אנחנו נשלים את חקיקת חוק עונשי מינימום למחזיקים ולסוחרים בנשק בלתי חוקי. נאשר הרחבת סמכויות בתי המשפט הכלכליים על מנת להתמודד טוב יותר עם פשיעה כלכלית – עבירות מס והלבנת הון כבדות – שארגוני הפשיעה מבצעים".

עוד הוסיף סער: "אביא לכנסת גם חוקים נוספים (כגון הרחבת סמכויות החיפוש למניעת העלמת ראיות) הנדרשים למשטרה ולמדינה כדי לתת כלים טובים יותר להתמודד עם הפשיעה הזאת. תקווה חדשה תקדם נושאים חברתיים חשובים הנוגעים לכל אזרחי ישראל".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמר: "קידום ההסכמים הקואליציוניים שלנו, הם תנאי מחייב כדי שנוכל לממש את הבטחותינו - מיגור הפשיעה והאלימות עומד בראש הדברים שלנו למושב הקרוב, אנו דורשים מדיניות אכיפת בנייה חדשה שתתאים לצורך החברה הערבית, כדי לתת מענה למשפחות שנקנסות במאות אלפי שקלים".

"תמיד נסתכל בתקציב הזה על טובת הכלל - ועל טובת החברה הערבית. החודש הזה הוא מבחינתנו חודש מבחן, לא הקמנו קואליציה כדי לפרק אותה, אבל דורשים שהיא תעמוד בהתחייבויותיה בפני רע"מ, כל השותפים חייבים להבין שרע"מ היא לא נספח, אלא עוד מפלגה בכל הקואליציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר